Infra SILESIA i DB Port Szczecin, spółki Grupy DB Cargo Polska, oraz obszar Utrzymania Taboru w DB Cargo Polska z nowymi liderami.
Grupa DB Cargo Polska przygotowując się do dalszego wzrostu wzmacnia wewnętrzne struktury zarządcze. Paweł Wac, dotychczasowy Prezes Zarządu DB Portu Szczecin, z dniem 1 stycznia 2019 roku powołany został na stanowisko Prezesa Zarządu spółki Infra SILESIA. Zastąpił na tym stanowisku Michała Batko, który od 1 sierpnia 2018 roku objął funkcję Dyrektora Utrzymania w DB Cargo Polska i pełnił ją równolegle ze stanowiskiem Prezesa Zarządu Infra SILESII. Następcą Pawła Waca, zostaje Daniel Saar, który z dniem 1 stycznia 2019 roku powołany został na stanowisko Prezesa Zarządu spółki DB Port Szczecin.
Paweł Wac jest z wykształcenia prawnikiem, absolwentem studiów MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2009 roku jest związany z Grupą DB Cargo Polska. Do marca 2015 roku pełnił funkcję Dyrektora Działu Prawnego, odpowiadając m.in. za przejęcia i zbycia udziałów oraz łączenie spółek w ramach procesu restrukturyzacji prawnej grupy DB w Polsce. 1 kwietnia 2015 został powołany na stanowisko członka Zarządu, a 1 sierpnia 2015 objął funkcję Prezesa DB Port Szczecin.
Daniel Saar jest związany z firmą od 2010 roku, kiedy objął funkcję Kierownika Projektu DB Port Szczecin i był odpowiedzialny za budowę nowego terminala kontenerowego na nabrzeżu fińskim. Następnie (od 2011 roku) pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Infrastruktury, Techniki i Zakupów, a od 1 sierpnia 2015 roku jest Członkiem Zarządu DB Portu Szczecin. Przed rozpoczęciem współpracy z DB pracował m.in. dla Volker Wessel w Wielkiej Brytanii oraz Herman Kirschner Poland. Daniel Saar jest absolwentem Inżynierii Lądowej na Politechnice Szczecińskiej. Obecnie pełni również funkcję Przewodniczącego Rady Interesantów Portu w Szczecinie, największej organizacji zrzeszającej firmy działające na terenie szczecińskiego portu.
Michał Batko jest związany z firmą od początku swojej kariery. Pracę zaczynał w 2000 roku w PCC Rail Jaworzno (wtedy Kopalnia Piasku „Szczakowa”) jako specjalista w dziale prawnym. Od 2008 roku pełnił funkcje zarządcze w PTKiGK Rybnik, ZOS PTK Rybnik, PCC Rail Tabor i PCC Rail Jaworzno, w których jego główną odpowiedzialnością był obszar zarządzania i utrzymania taboru kolejowego. Następnie – już w strukturach DB Schenker Rail Polska – Michał Batko był zastępcą i później dyrektorem Zarządzania Taborem Kolejowym. Od stycznia 2015 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu spółki Infra SILESIA.
DB Cargo