Wodowanie arktycznego statku zaopatrzeniowego

lis 26, 2014 | SR SHIPBUILDING

1arktyk1aWe wtorek, 25 listopada 2014 roku odbyło się kolejne, szóste w tym roku wodowanie w stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING należącej do grupy  kapitałowej REMONTOWA HOLDING. Wodowany statek budowany jest w ramach realizacji kontraktu z duńskim armatorem Royal Arctic Line (RAL). Kontrakt obejmuje łącznie pięć arktycznych statków zaopatrzeniowych z wysoką klasą lodową, z czego 3 to prototypy.

Zwodowany statek przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii. Wzmocniona konstrukcja  kadłuba umożliwi pracę  w ekstremalnie trudnych warunkach  żeglugi arktycznej  w rejonach pokrytych grubą  krą lodową przy temperaturach sięgających  do minus 35 stopni Celsjusza. Jednorazowo statek będzie mógł  przewozić 108 kontenerów. Prace załadowcze usprawniać będą dwa dźwigi umieszczone na pokładzie statku umożliwiające samodzielne ładowanie kontenerów bez konieczności użycia sprzętu portowego.

 

Statek budowany jest według projektu biura konstrukcyjnego  Remontowa Marine Design & Consulting.

 Warto przypomnieć, iż nie po raz pierwszy Stocznia realizuje zlecenie dla tego klienta. W 2005 roku przekazano Armatorowi kontenerowiec „Mary Arctica”, który został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie  Royal Naval  Architects prestiżowym tytułem „Significant  Ship of 2004”. Według opinii Armatora, mimo upływu lat statek nadal eksploatowany jest bezawaryjnie. „Jesteśmy przekonani, iż budowane aktualnie statki cieszyć się będą równie dobrą opinią Armatora oraz użytkowników.”