Globalna pandemia COVID-19 diametralnie zmieniła świat, do którego przyzwyczailiśmy się przez lata. Dotkliwe restrykcje oraz regularnie wprowadzane ograniczenia wpłynęły niemal na każdy aspekt naszej codzienności i uniemożliwiły wszystkim zwyczajowe funkcjonowanie. Teraz, gdy sytuacja wydaje się stopniowo poprawiać, życie powoli zaczyna wracać do normy. Ten trend dotyczy także podróżowania oraz szeroko pojętej turystyki. Również tej morskiej.
Nie da się ukryć, że branża turystyczna była jedną z tych, które najbardziej ucierpiały podczas pandemii. Brak możliwości swobodnego przemieszczania się między państwami był dla wielu przedsiębiorstw niezwykle bolesny. Turyści pozostali w domach, a kolejne firmy – z uwagi na wysokie koszty działalności, zaciągnięte zobowiązania finansowe czy długoterminowy brak popytu na swoje usługi – najpierw zawieszały działalność, później ogłaszały upadłość. Losu tego nie podzieliło na szczęście Unity Line, czyli przedsiębiorstwo, które od lat gwarantuje szeroki wachlarz możliwości na rynku przewozów pasażerskich oraz transportu towarów.
– Nasza firma, pomimo światowej pandemii, nadal znajduje się w dobrej kondycji – zapewnia w rozmowie z portalem Morza i Oceany Anna Cichewicz, Kierownik Działu Pasażerskiego Unity Line. – W naszym przypadku podstawą funkcjonowania był, jest i będzie transport towarów, a ten na szczęście aż tak nie ucierpiał i w szczycie pandemii nie był ograniczony w stopniu, który okazałby się dla nas dotkliwy.
Wydaje się zatem, że Unity Line faktycznie jest w nieporównywalnie lepszej sytuacji niż niektórzy inni przedstawiciele branży turystycznej. Teraz okoliczności powinny być jeszcze bardziej sprzyjające, ponieważ zdejmowanie kolejnych obostrzeń covidowych sprawia, że przed firmą otworzą się nowe możliwości.
– Turystyka, która stanowi komplementarny segment działalności Unity Line, także jest dla nas bardzo istotna i dlatego z ogromną ulgą przyjmujemy informacje o luzowaniu obostrzeń. Ze swojej strony mogę zapewnić, że jesteśmy na to gotowi i z niecierpliwością czekamy na klientów, którzy zdecydują się na zwiedzanie Skandynawii.
Tych powinno niebawem przybyć, ponieważ od 1 lipca w Szwecji mają obowiązywać już nowe przepisy. Do końca czerwca wszyscy obcokrajowcy, wjeżdżający do tego kraju, są zobowiązani do okazania negatywnego wyniku testu na COVID-19. Test nie może być starszy niż 48 godzin. Od początku lipca szwedzkie przepisy zostaną dostosowane do unijnego rozporządzenia w sprawie certyfikatu COVID, a to powinno znacząco ułatwić podróżowanie turystom.
– Wycieczki są już zaplanowane i jeśli tylko klienci będą mieli życzenie z nich skorzystać, będą mieli taką okazję – zapewnia Anna Cichewicz.
Jakiego sezonu spodziewają się w Unity Line? Co się zmieni i jakie są aktualne przewidywania? – Klienci coraz częściej pytają o turystykę aktywną, czyli między innymi wyprawy rowerowe lub piesze. Wychodzimy zatem naprzeciw oczekiwaniom i chcemy oferować to, co cieszy się aktualnie większym zainteresowaniem. Stawiamy więc w tym sezonie na bliskość natury i właśnie w tę stronę będzie ukierunkowana nasza oferta. To właśnie dlatego postanowiliśmy wystartować z projektem „Skandynawia Aktywna”. Mamy oczywiście świadomość, że ten sezon będzie sezonem przejściowym i dlatego nie spodziewamy się powrotu do „normalności”. Liczymy jednak, że mimo wszystko pojawią się klienci, którzy zdecydują się na wybór promu jako środka transportu na swoje wakacje – kończy Kierownik Działu Pasażerskiego Unity Line.
Ten rok faktycznie powinien być inny, a na pewno ma różnić się od swojego poprzednika, kiedy niemal wszystko zastygło i stało w miejscu. Teraz świat wydaje się powoli wracać na dawne tory, stąd nie dziwi również fakt, że i w branży turystycznej powinno dojść do znaczącego wzrostu aktywności. Unity Line, które nie ucierpiało aż tak dotkliwie podczas pandemii, wydaje się być w dobrej kondycji, więc pasażerowie mogą spodziewać się solidnej i rozbudowanej oferty wycieczkowej na najbliższe miesiące.
Wszystkie propozycje przewoźnika można oczywiście znaleźć na jego stronie internetowej – www.unityline.pl, a także pod adresem www.skandynawskiepodroze.pl, gdzie znajduje się oferta turystyczna Unity Line.
Maciej Żmudzki