Szczecin na targach ITB

mar 5, 2013 | Szczecin

1itbZaproszenie do Szczecina na finał regat The Tall Ships Races, to główny cel przedstawicieli miasta uczestniczących w turystycznych targach ITB w Berlinie. Jedna z największych tego typu imprez w Europie odbędzie się w dniach 6-10 marca.

Podczas targów Szczecin będzie przede wszystkim zapraszał na TTSR. Szczecińskie stoisko w kształcie makiety żaglowca, będzie główną atrakcją i wyróżnikiem całego stoiska narodowego, którego organizatorem jest Polska Organizacja Turystyczna.

Nie tylko kreacja i aranżacja stoiska ma zachęcać do przyjazdu do naszego miasta na finał regat. Dodatkową formą promocji TTSR będzie emisja spotów reklamujących zlot na berlińskim dworcu głównym.

Na pokładzie żaglowca na dwóch monitorach LCD 48” wyświetlana będzie prezentacja promująca finał regat. Będą też prezentowane filmy realizowane bezpośrednio podczas trwania targów.

Oprócz tego będzie można spotkać załogę okrętu: Wikingów, Pirata, Kapitana, członków załogi. Na stoisku funkcjonować będzie punkt fotografii portretowej. Tam zainteresowani ofertą miasta będą mogli zrobić sobie zdjęcie. Każda wydrukowana fotografia zawierać  będzie odpowiednie znaki graficzne Miasta Szczecin i TTRS2013.

Odwiedzający stoisko będą mogli wziąć udział w konkursach z wiedzy geograficznej, wiązania węzłów marynarskich, poszukiwania skarbów (np.: mapa szlaku regat w formie puzzli rozmieszczonych na stoiskach pozostałych krajów bałtyckich lub  miast goszczących TTSR2013), będą mogli skorzystać z gier interaktywnych.

Szczecin przygotował także ofertę turystyczną, która pozwoli na zaplanowanie przyjazdu do Szczecina turystom indywidualnym, jak również ofertę przyjazdową dla touroperatorów oferujących wycieczki grupowe. Na stoisku będą materiały promocyjne i informacyjne, m.in. mapki, mini przewodniki, kalendarz wydarzeń, ulotki i mapki dotyczące TTSR, gadżety promocyjne.

Targi ITB w Berlinie odbywają się co roku od 1966 r. i są najchętniej odwiedzanymi targami promującymi turystykę na świecie. Co roku przyciągają najbardziej liczących się touroperatorów, przewoźników, przedstawicieli branży hotelowej a także tłumy turystów, podróżników i studentów. Są największą wystawą promocyjną na świecie i wielkim wydarzeniem w branży. Stymulują stale rozwijający się rynek turystyczny, wytyczają trendy i dają możliwość zapoznania się z wiodącymi osiągnięciami globalnego przemysłu turystycznego, nowościami rynkowymi oraz pogłębiania relacji biznesowych.

Z roku na rok targi ulegają rozszerzeniu, zwiększa się ilość wystawców i odwiedzających je osób. Na targach ITB promują się wszystkie regiony Polski i największe miasta: Warszawa, Kraków, Gdańsk, Poznań, czy Wrocław.