Komunalizacja portów, dlaczego?

kwi 26, 2012 | Gdańsk

7ostrowgrabowskiSzanowny Panie Redaktorze: Znów podniesiono problem komunalizacji portów na Komisji Sejmowej. Ponieważ wiadomym jest że ani Szczecin i Świnoujście ani Gdynia nie dążą do zmiany ustawy o portach, wobec tego pozostaje Gdańsk.

Ciekawe dlaczego Pan Adamowicz (Prezydent miasta Gdańsk i Przewodniczący  Rady Nadzorczej Portu  Gdańsk) i jego zastępca Pan Bojanowski tak forsują tą sprawę. Przecież miasto Gdańsk ma tylko 2% udziałów w porcie, a może mieć 34%, więc dlaczego  najpierw nie uzupełnią swoich udziałów? Komunalizacja portów  wymaga zmiany ustawy, bo porty Gdańska, Gdyni, Szczecina i Świnoujścia są portami strategicznymi gospodarki polskiej. Komunalizacja tych portów mogłaby doprowadzić do rozbicia zespołu portów Szczecin i Świnoujście, co byłoby tragedią dla Szczecina.

Zamiast  współpracy pozostałaby walka i konkurencja, bo każdy „Prezydent” ma swoje ambicje. Nie można dopuścić do tego, aby porty o strategicznym znaczeniu dla Polski miały stać się arena walki portów i samorządów. To by była kompletna degradacja portów. Przyjęcie Portu Gdańsk  przez miasto Gdańsk zamknęłoby okres jego świetności i doprowadziło do marginalizacji.  Kasa miejska jest jak worek bez dna i zawsze będzie ściągać z portu „Haracz”. Nie można dopuści do takiego przyjęcia. Już popełniliśmy zbyt dużo błędów przy żegludze i przemyśle okrętowym, aby teraz  powtarzać te same błędy i tracić porty. Najlepiej gdy portami zarządzają fachowcy , a nie  byli bankierzy.

Źródło własne. Kapitan z Gdyni (imię i nazwisko znane redakcji)

Zapraszamy do KOMENTARZY