W poniedziałek, 8 lipca br. statek Stena Alegra odbędzie swój pierwszy rejs na linii Gdynia-Karlskrona. Nowy prom zwiększy tym samym powierzchnię ładunkową na tej trasie o 20 proc. odpowiadając na silny wzrost popytu na przewozy. Stena Line już planuje zwiększenie ilości rejsów Stena Alegra w przyszłości.
„W ostatnich latach obserwujemy silny rozwój przewozów frachtowych między Polską a Szwecją. Jest to spowodowane wzrostem gospodarczym w Polsce oraz w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, takich jak Rumunia, Bułgaria, Węgry. Mamy silną pozycję na tych rynkach, a to przekłada się na wzrost przewozów na trasach Stena Line. Jestem bardzo zadowolony z wprowadzenia promu Stena Alegra. Nowa jednostka pozwoli nam zaoferować naszym klientom zwiększoną powierzchnię ładunkową w korytarzu transportowym, który dynamicznie się rozwija. Trzy statki na linii Gdynia-Karlskrona zapewnią naszym klientom frachtowym także większą elastyczność oraz częstotliwość rejsów, którą będziemy mogli jeszcze zwiększyć w przyszłości” – powiedział Jacob Koch- Nielsen, Freight Commercial Manager Area Scandinavia.
W 2012 roku liczba jednostek frachtowych na trasie Gdynia – Karlskrona wzrosła o 7 procent. Do maja bieżącego roku wzrost, w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego, wyniósł już 15 procent.
„Przewidujemy dalszy wzrost popytu ze strony naszych klientów frachtowych wynikający z rozwoju gospodarczego całego regionu i jest dla nas niezmiernie ważne, by sprostać wymaganiom naszych klientów i rozwijać się razem z nimi. Na początek proponujemy po trzy dodatkowe odejścia tygodniowo z Gdyni i z Karlskrony, a w przyszłości zwiększymy jeszcze liczbę rejsów. Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, który zamierzamy nadal rozwijać.”, mówi Jacob Koch Nielsen.
Na trasie Gdynia-Karlskrona promy Stena Vision i Stena Spirit pływać będą wg dotychczasowego rozkładu, a trzeci prom – Stena Alegra, będzie pływać po trzy razy tygodniowo z Gdyni i z Karlskrony. Pierwszy rejs nowego statku – 8 lipca z Gdyni, o godzinie 23:59.
Fakty Stena Alegra:
Typ statku: prom typu RoPax
Rok budowy: 1998
Powierzchnia ładunkowa: 1 950 metrów ładunkowych
Długość: 180 metrów
Prędkość: 22 węzły
Ilość pasażerów: 350