Shippax Awards 2015 rozdane na Ferry Shipping Conference 2016

kwi 15, 2016 | Różne

1abc8893991577 543d5f2efe z

Coroczna ceremonia wręczenia nagród Shippax Awards miała miejsce na pokładzie należącego do grupy Tallink SILJA SYMPHONY, podczas Ferry Shipping Conference. Siedem statków zostało nagrodzonych.

Ideą nagrody jest uhonorowanie nowych koncepcji, kreatywności i innowacji. Pierwsze nagrody rozdano już w 2003 roku.

Wyodrębniono wiele różnorodnych powodów, dla których w tym roku członkowie jury przyznali nagrodę Shippax właśnie tym siedmiu statkom.

Pięć spośród nich zostało odwiedzonych przez jednego bądź więcej członków jury.

Teraz, w przededniu nowej ery w budowie statków, organizatorzy konkursu z niecierpliwością oczekują coraz bardziej innowacyjnych prototypów jednostek, które pojawią się w ciągu najbliższych kilku lat.

ZWYCIĘZCY:

Statek: FIOR DI LEVANTE (prom ro-pax)

Właściciel: Levante Ferries

Projektant: Molindris + Associates

Architekci: Athanasios Kopoukis S.T.A.D. SA

Nagrodę przyznano za:

Integralność i kreatywność całego projektu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, wliczając w to obrandowanie jednostki.

 

Statek: SPIRIT OF TASMANIA I & II (promy ro-pax)

Właściciel: Spirit of Tasmania / TT-Line Company PTY LTD

Projektant: Figura Arkitekter AB

Wyposażenie wnętrz i remont: Trimline Ltd

Nagrodę przyznano za:

Imponujące i wyjątkowo udane odrestaurowanie pomieszczeń statku, dające nowe doświadczenia z podróży.

 

Statek: VIKING STAR (statek wycieczkowy)

Właściciel: Viking Ocean Cruises

Projektant: Rottet Studio and SMC Design Ltd

Wybudowany przez: Fincantieri S.p.A.

Nagrodę przyznano, ponieważ:

Jest jednym z rzadko spotykanych statków, który ma wszystko co potrzeba. Zamiast próbować olśniewać przez technologiczną otoczkę, statek jest powrotem do klasyki, koncentrując się na wszystkim co najlepsze z podróży – czytaniu, graniu w gry i spędzaniu czasu ze znajomymi.

 

Statek:  LOIRE PRINCESSE (wycieczkowy statek rzeczny)

Właściciel:  CroisiEurope – Alsace Croisières SA

Designer i architekci: Stirling Design International

Wybudowany przez:  Neopolia Marine

Nagrodę przyznano za:

Innowacyjny model kół łopatkowych na statku, pozwalający na podróż nawet po płytkich wodach.

 

Statek: ATLANTIC STAR (statek typu con-ro)

Właściciel: Atlantic Container Line, Grimaldi Group

Architekt: Knud. E Hansen

Wybudowany przez: Hudong-Zhonghua Shipbuilding (Group) Co. Ltd

Nagrodę przyznano za:

Rewolucyjny design, który dodał jednostce przestrzeni, ekonomiczności i zmniejszył negatywne oddziaływanie na środowisko

 

Statek:  STENA GERMANICA (ro-pax)

Właściciel:  Stena Line AB

Wybudowany przez: Gdańska Stocznia Remontowa

Nagrodę z kategorii Eco-Award przyznano za:

Innowacyjne rozwiązanie w postaci użycia metanolu jako alternatywnego paliwa.

 

Statek: AIDAaura and AIDAvita (statki wycieczkowe)

Właściciel: Carnival Corporation & PLC / Carnival Maritime GmbH

Dostawca: Callenberg Technology Group

Nagrodę z kategorii Eco-Award przyznano za:

Projekt konwersji energii, który znacząco zmniejszył jej zużycie przez jednostkę, jednocześnie redukując jej negatywne oddziaływanie na środowisko.

 

PROMY24.COM

www.promy24.com