Regularne połączenie kolejowe BCT-Warszawa

lis 20, 2012 | Bałtycki Terminal Konterenowy

kontBałtycki Terminal Kontenerowy 19 listopada 2012 r. rozpoczął obsługę nowego regularnego połączenia kolejowego realizowanego na trasie Gdynia – Warszawa, uruchomionego przez dwóch operatorów kolejowych ATC Rail i Cargosped. To pierwsze regularne połączenie gdyńskiego portu ze stolicą i Mazowszem, na terenie którego znajduje się wiele firm zajmujących się eksportem i importem.

 – Nasi klienci od dawna poszukiwali intermodalnego rozwiązania łączącego stolicę z portami polskimi, które zapewniałoby wysoką częstotliwość, szybki tranzyt, konkurencyjne ceny i szeroką dostępność dla wszystkich zainteresowanych. Z oczywistych względów Warszawa jest bardzo dużym rynkiem konsumpcji i produkcji w naszym kraju, generującym ogromny ruch towarów. Jesteśmy przekonani, że Mazovia Ekspress odpowie na to zapotrzebowanie i pozwoli na sprawną obsługę tego rynku jednocześnie wyeliminuje uciążliwy ruch ciężarowy z aglomeracji stołecznej kierując go na statki zawijające do Gdyni! – powiedział Piotr Frąckowiak, Intermodal Manager w BCT.

Połączenie z Warszawą będzie obsługiwane w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym BCT Gdynia dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i czwartki. Współpracując z 16 operatorami intermodalnymi Terminal realizował dotychczas regularne połączenia z Gliwicami, Kutnem, Radomskiem, Sławkowem i Gądkami pod Poznaniem oraz około 15 mniej regularnych połączeń z innymi miastami w Polsce, m.in. z Lublinem, Łodzią i Olsztynem.

BCT konsekwentnie rozwija swoje możliwości w zakresie transportu intermodalnego wykorzystującego połączenia kolejowe. Udział kolei w obsłudze terminalu systematycznie się powiększa i dziś stanowi średnio 40 procent wszystkich obsługiwanych ładunków, podczas gdy w 2011 kontenery przewożone koleją stanowiły 37%, w 2010 – 15% a w 2007 jedyne 5 % całości kontenerów obsługiwanych na BCT. Terminal realizuje tym samym projekty rozwoju, które umożliwią wprowadzenie w życie założeń Białej Księgi UE, mówiącej o tym, że do 2030 r. 35 proc. drogowego transportu towarów należy przenieść na alternatywne środki transportu takie jak statki i kolej.

PR/ZMPG