6 sierpnia 2014 statek m / v Flottbek wyruszył w swój pierwszy bezpośredni rejs Ryga – Gdynia – Szczecin zgodnie z nowym harmonogramem zawinięć armatora Unifeeder. Statek mierzący 169 metrów długości i o nominalnej pojemności 1638 TEU należy do grupy największych statków duńskiego armatora operujących na Morzu Bałtyckim.
Obecnie armator Unifeeder oferuje dwa tygodniowe połączenia do/z portu Szczecin. Pierwszy serwis dowozowy łączy port Szczecin z Rotterdamem jednocześnie zawijając po drodze do Rygi i Gdyni. Natomiast druga pętla łącząca Szczecin z portami niemieckimi Hamburg i Bremerhaven uzupełnia zawinięcie w fińskim porcie Rauma. Połączenie tych rynków z Polską za pomocą bezpośredniego serwisu stwarza wyjątkowe możliwości dla transportu towarów nie tylko do Łotwy, ale także do Rosji i innych krajów Azji Środkowej.
Połączenie transportu morskiego z transportem drogowym i / lub kolejowym pozwala armatorowi Unifeeder w pełni zapewnić wszystkim klientom multimodalne i elastyczne dostawy „door to door”.
Według Michała Wykowskiego, dyrektora zarządzającego na Polskę i Kraje Bałtyckie w Unifeeder, nowe połączenie ze Szczecina umożliwia przewoź ładunków i dostęp do wszystkich kontenerów 20 ’, 40′ i 45’HC, które są integralną częścią oferty „shortsea” armatora.
Kontener 45 ’ będący w ofercie firmy, spełnia wszystkie wymogi i dyrektywy Unii Europejskiej, a sama pojemność jest analogiczna do standardowej naczepy ciężarowej i przewyższa ładowność o osiem palet więcej w porównaniu do zwykłego kontenera 40’.
Dodatkowo wzbogacona oferta daje alternatywę do transportu drogowego dla wszystkich załadowców poszukujących nowych rozwiązań, które są bardziej efektywne kosztowo oraz przyjazne dla środowiska.
W portach w Szczecinie i Świnoujściu obsługiwanych jest kilkanaście regularnych połączeń żeglugowych, łączących Szczecin i Świnoujście z europejskimi portami dziewięciu krajów. Połączenia te realizowane są przez piętnastu armatorów. Szczecin w swojej ofercie ma regularne połączenia żeglugowe do portów Finlandii, Wielkiej Brytanii i Irlandii a także feederowe połączenia z hub-portami Niemiec i Holandii – poprzez Hamburg, Bremerhaven i Rotterdam obsługiwany jest ruch pozaeuropejski.