W Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. gościli przedstawiciele Izby Przemysłowo-Handlowej Brandenburgii Wschodniej, portu w Schwedt oraz portów berlińskich BEHALA. Gospodarzem spotkania był prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. Jarosław Siergiej.
Rozmowy dotyczyły możliwości rozwoju współpracy pomiędzy niemieckimi portami rzecznymi w Berlinie i Schwedt z portem w Szczecinie.
Szef Izby Przemysłowo-Handlowej Brandenburgii Wschodniej Helmar Fellmer wspomniał o korzyściach, jakie mogą odnieść polskie i niemieckie porty rozwijając żeglugę śródlądową ze Szczecina przez Schwedt do Berlina. Zwracał także uwagę na konieczność pilnej modernizacji dróg wodnych po obu stronach granicy, aby możliwa stała się żegluga większych barek, zabierających coraz więcej różnego rodzaju ładunków, w tym także kontenerów.
Niemieccy goście poinformowali, że papiernia w Schwedt wysyła część produkcji do Wielkiej Brytanii. Część ładunku mogłaby być transportowana statkami morsko-rzecznymi do Szczecina, gdzie jednostki byłyby doładowywane.
– Nie zamierzamy być konkurencją dla Szczecina. Nasz port realizuje przeładunki na poziomie ok. 200 tys. ton, zdajemy sobie sprawę, że w porównaniu do Szczecina i Świnoujścia nie jest to dużo. Bardzo zależy nam na rozwijaniu współpracy i osiąganiu wspólnych korzyści – powiedział prezes portu w Schwedt Dieter Domschke.
– Jesteśmy bardzo zainteresowani rozwojem połączeń śródlądowych generujących przepływ potoków ładunkowych z/do naszych portów- stwierdził Jarosław Siergiej prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.