Zakończenie budowy kolejnego promu

sty 11, 2013 | SR SHIPBUILDING

banderaWe wtorek, 8 stycznia 2013 roku w stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. odbyła się uroczystość podniesienia bandery na czwartym z serii pasażersko – samochodowym promie gazowym zbudowanym dla jednej z największych firm żeglugowych w Norwegii – Torghatten Nord AS.

Formalne przekazanie statku nastąpiło w ostatnich dniach grudnia 2012 roku zamykając kolejny etap współpracy z Armatorem. Był to już ósmy nowoczesny prom fiordowy zbudowany dla tego Armatora w ciągu ostatnich 3 lat. Przekazane statki  różnią się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.

W październiku 2011 zakończyła się  budowa  pierwszej  serii dwustronnych promów o napędzie konwencjonalnym. 36 metrowe promy o nowoczesnym designie, obsługiwane przez trzy-osobową załogę zabierające na pokład 47 pasażerów i 16 samochodów osobowych obsługują  ruch pasażersko – samochodowy  w rejonie w Tromsø . Oba statki – Rebbenesøy  i Uløytind otrzymały swe nazwy  w wyniku nieformalnego konkursu zorganizowanego  przez społeczność  lokalną, wśród której cieszą się dużym zainteresowaniem.

10 grudnia 2011 roku zakończyła się budowa  drugiej  serii promów typu RoPax.  Promy pasażersko – samochodowe VENGSØY i KVALØY otrzymały  nazwy wysp leżących w północnej, obsługiwanej przez nie części  Norwegii. Statki  jednorazowo zabierają na pokład 147 pasażerów oraz 21 samochodów osobowych.

W grudniu 2012 roku zakończyliśmy realizację kolejnego  kontraktu na budowę czterech dużych, nowoczesnych promów pasażersko – samochodowych  o ekologicznym napędzie  gazowym,  ograniczającym emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Promy LANDEGODE, VÆROY, BODØ,  LØDINGEN przeznaczone  do obsługi  ruchu pasażersko – samochodowego w rejonie archipelagu Lofotów jednorazowo zabierają  na pokład 390 pasażerów i 120 samochodów osobowych. Statki napędzane są  jednym silnikiem zasilanymi gazem LNG. 

Zastosowanie niekonwencjonalnego napędu z użyciem paliwa LNG ograniczającego emisję szkodliwych substancji do atmosfery, w przypadku promów obsługujących połącznia lokalne pomiędzy wyspami stanowi niekwestionowany atut tych statków. Budowa promów gazowych  odpowiadających restrykcyjnym normom ekologicznym stała się w ostatnich latach jedną ze specjalności Stoczni docenianych przez Armatorów z całego świata.

Przekazana seria czterech promów najnowszej generacji dla norweskiego armatora  Torghatten Nord AS umocniła pozycję REMONTOWEJ SHIPBUILDING S.A. na wymagającym rynku skandynawskim. 

Koncepcja statku i początkowa faza dokumentacji powstała w wyniku współpracy norweskiego biura projektowego LMG i polskiego biura konstrukcyjnego REMONTOWA Marine Design & Consulting Sp. z o.o.