W piątek, 21 października w stoczni Crist SA odbyło się wodowanie kolejnego promu hybrydowego o numerze projektu P317 realizowanego dla fińskiego operatora promowego Finferries.
Jednostka jest podobna do poprzednich promów Elektry i Altery. Jak informuje stocznia CRIST SA, Elektra okazała się sukcesem na skalę międzynarodową, otrzymała miano pierwszego promu hybrydowego w Unii Europejskiej i drugiego na świecie. Przyznano jej także międzynarodową nagrodę „Ship of the Year” w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodę CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni. Altera natomiast została zwodowana latem 2022, to siostrzana wersja Elektry, jednak bardziej unowocześniona i nieco większa.
Jednostka P317 o nazwie L-317 została przetransportowana z placu montażowego do doku i zwodowana przy użyciu suwnicy bramowej.
Jednostka będzie operowała na trasie Nauvo-Korpoo w Finlandii. L-317 będzie zasilana przy użyciu akumulatorów ładowanych z lądu, których ładowanie trwa tylko kilka minut. Statek ma długość 70 m, szerokość 12,4 m, zanurzenie 2,4 m, oraz może przewozić maksymalnie 200 pasażerów oraz 52 samochody. Prom jest dwustronny, co umożliwia szybszy załadunek i rozładunek. Załogę stanowi tylko jedna osoba.
relacja (Crist SA)