Triple-E zawinie do Gdańska

mar 7, 2013 | Maersk

1triple-ePodczas odbywającego się w dniach 5-7 marca Transport Week, Karsten Kildahl, szef regionu Europy Północnej w Maersk Line, oficjalnie ogłosił, że Triple-E, największy na świecie kontenerowiec o pojemności 18 000 TEU, podczas swojego pierwszego rejsu zawinie również do Gdańska. Maersk Line zoptymalizuje też swoją flotę, by pozytywnie wpłynąć na stosunek podaży do popytu w transporcie morskim. W trakcie konferencji firma już po raz drugi otrzymała także wyróżnienie The Baltic Trendsetters Club Certificate za uruchomienie w zeszłym roku dwóch kontenerowych połączeń kolejowych.

Transport Week, cykl konferencji o tematyce logistyczno-transportowej, w tym roku już po raz trzeci zorganizowano w Gdańsku. 6 marca szef regionu Europy Północnej w Maersk Line, Karsten Kildahl, w swojej prezentacji omówił zmiany w branży transportu morskiego oraz plany firmy związane z obsługą klienta i zapewnieniem równowagi między popytem a podażą.

Jednym z elementów prezentacji była część poświecona Triple-E, największym i najnowocześniejszym jednostkom, które zostaną w tym roku włączone do siatki połączeń Maersk Line. Zamówione w 2011 roku kontenerowce to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji w świecie transportu morskiego ostatnich lat. Karsten Kildahl oficjalnie potwierdził  informację o zawinięciu statku do portu w Gdańsku. Według harmonogramu Maersk Line wydarzenie to ma mieć miejsce w drugiej połowie sierpnia.   

Triple-E to jedna z największych długofalowych inwestycji Maersk Line ostatnich lat.  Nowe jednostki to połączenie przemyślanych rozwiązań technologicznych i ekologicznych oraz rezulatat wieloletnich prac inżynieryjnych. Ich efektem jest nie tyle sama wielkość, ale wydajność, efektywność kosztowa i energetyczna nowych kontenerowców. Wprowadzanie jednostek Triple-E to kluczowy element długofalowej polityki Maersk Line. Zmierzamy do stopniowego wycofywania starych statków, robiąc miejsce dla nowocześniejszych jednostek. W ten sposób podnosząc standardy ekologiczne i wydajność kosztową zapewnimy zdrowy stosunek podaży do aktualnego rynkowego popytu – podsumował Karsten Kildahl.
Transport Week to również czas odbierania wyróżnień za zeszłoroczne inicjatywy. Maersk Line już po raz drugi otrzymał wyróżnienie Baltic Trendsetters Certificate. Tym razem nagrodzono uruchomienie dedykowanych kontenerowych połączeń kolejowych z Gdańska do Kątów Wrocławskich i Sławkowa.

Jest to ważne wyróżnienie. Odpowiadanie na potrzeby klientów, ale też wyznaczanie trendów w zarządzaniu transportem morskim jest dla nas niezwykle ważne. Jesteśmy dumni, że nasze kolejne decyzje biznesowe zostały docenione przez naszych klientów i wyróżnione przez czytelników i jury magazynu Baltic Transport Journal – podsumował Thomas Bagge, prezes Maersk Polska.

Statek Triple-E ma 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości. Ładowność: 18,000 TEU.