W czwartek około południa z portu Vlissingen (południowo-zachodnia część Holandii) wyruszył transport suwnicy bramowej dla Bilfinger Mars Offshore. Prawie 120-metrowy dźwig wykorzystywany będzie w końcowych etapach produkcji fundamentów morskich elektrowni wiatrowych na Ostrowie Brdowskim.
Suwnica będzie niezbędna do stawiania do pionu gotowych elementów i wprowadzania ich na barki, którymi fundamenty (na stojąco) będą transportowane do klienta.
Przypłyniecie statku planowane jest na godziny przedpołudniowe 24 października (sobota). Statek przybije do Nabrzeża Kaszubskiego wyspy Ostrów Brdowski.
Suwnica przypłynie do Szczecina w elementach. Będzie to 8 części o wadze 80-340 t i kilku mniejszych. Całkowity ich ciężar wynosi ok. 1500 ton. Dźwig produkowany był w Holandii, po zmontowaniu będzie wysoki na ok. 120 m, ze zdolnością udźwigu do 1400 ton.
Transport odbywa się specjalnym statkiem do przewozu elementów wielkogabarytowych (DWT 10608 t). Po przypłynięciu, elementy suwnicy będą rozładowywane i składowane na placach składowych terenu fabryki (wykorzystywane do tego będą transportery SPMT). Rozładunek poszczególnych części dźwigu potrwa kilka godzin, natomiast zakończenie montażu suwnicy przewidywane jest na grudzień br. Zespół ekipy monterów będzie liczył ok. 20 osób, a montaż wymagał będzie m.in. dwóch dźwigów (400 i 600 t udźwigu). Od tej pory suwnica będzie najwyższym elementem architektonicznym naszego miasta, widocznym z wielu miejsc Szczecina.
Bilfinger Mars Offshore