TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Stocznia „Gryfia” z funduszami na budowę nowego doku

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SSR "Gryfia"

Czytaj więcej: Stocznia „Gryfia” z funduszami na budowę nowego doku

Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” w Szczecinie otrzymała pierwszą transzę pieniędzy przeznaczonych na budowę nowego doku, który umożliwi remontowanie większych statków. Jak informuje Radio Szczecin, to około 30 mln złotych.

Nowy dok ma mieć niemal 236 metrów długości, a na jego budowę zostanie przeznaczonych łącznie 130 mln złotych. Jak pisze Radio Szczecin, pieniądze te pochodzą z Funduszu Rozwoju Spółek.

Pierwsza transza, około 30 milionów złotych została już uruchomiona. Te pieniądze będą wykorzystane na prace projektowe, które już trwają, na zakup materiałów i przygotowanie infrastruktury stoczniowej Stoczni Szczecińskiej m.in. na wykonywanie doku, opracowanie technologii, czyli wszystkie prace niezbędne, techniczne, które są potrzebne do wykonania tej inwestycji – mówi na łamach Radia Szczecin Krzysztof Zaremba, prezes MSR Gryfia.

Pierwsze statki z nowego doku skorzystają pod koniec przyszłego roku.

„Gryfię” czeka także budowa pirsu i głębi dokowej.

 

Radio Szczecin

MSR Gryfia z koncesją na broń

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SSR "Gryfia"

Czytaj więcej: MSR Gryfia z koncesją na broń

Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. uzyskała koncesję Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, uprawniającą do produkcji na potrzeby polskiej Marynarki Wojennej. Oznacza to, że stocznia potwierdza swoją gotowość do udziału w realizacji projektów związanych z modernizacją i rozbudową polskiej floty. Stocznia przeszła złożoną weryfikację, która pozwoliła sprawdzić przygotowanie zakładu pod kątem realizacji projektów specjalnych. Pozytywną opinię w sprawie wydania MSR Gryfii koncesji na obrót materiałami i technologiami pochodzenia wojskowego wydali m.in. Minister Gospodarki, Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Komendant Wojewódzki Policji w Szczecinie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, otrzymana koncesja będzie obowiązywała przez 50 lat.

Aresztowany kontenerowiec sprzedany. Gryfia kończy remont statku

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SSR "Gryfia"

Czytaj więcej: Aresztowany kontenerowiec sprzedany. Gryfia kończy remont statku Pod inną nazwą i w nowych barwach kontenerowiec, który ponad rok stał aresztowany w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, został sprzedany. Nowy właściciel kończy remont statku.

Stocznia w maju ubiegłego roku aresztowała za długi kontenerowiec Maersk Venice. Załoga porzuciła jednostkę. Marokański właściciel statku był winny stoczni ponad pół miliona euro.

- Stocznia odzyskała wszystkie długi i kończy remont kontenerowca - mówi prezes Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia Lesław Hnat. - Statek został sprzedany, a stocznia uzyskała środki z tytułu wcześniejszego remontu. Nowy właściciel kończy remont statku na doku w Szczecinie.

Kontenerowiec ma odpłynąć z Gryfii w przyszłym tygodniu. Cały czas jednostkę zabezpieczali pracownicy stoczni.

- Zrobiliśmy remont statku i w trakcie tego remontu klient nie zapłacił nam za pracę. Przerwaliśmy remont, aresztowaliśmy statek, a klient ogłosił upadłość - tłumaczy Hnat.

Maersk Venice to kontenerowiec wybudowany w 2002 roku. Na swoim pokładzie może przewozić 1700 kontenerów.

Źródło: radioszczecin.pl

Kolejny podsypkowiec w Gryfii

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SSR "Gryfia"

Czytaj więcej: Kolejny podsypkowiec w GryfiiNowy kontrakt na remont wyspecjalizowanej jednostki podpisała Morska Stocznia Remontowa Gryfia w Szczecinie. Chodzi o zlecenie belgijskiej grupy DEME. Na remont klasowy przypłynie "Tideway Rollingstone". To drugi należący do DEME tzw. podsypkowiec, który trafi do Gryfii. W ub. roku w szczecińskiej stoczni wyremontowany został "Flintstone".

"Tideway Rollingstone" ma się pojawić w Szczecinie pod koniec czerwca, a w stoczni spędzi ok. 1,5 miesiąca, w tym miesiąc w suchym doku. Oprócz wykonania standardowych prac wymaganych przez klasyfikatora, naprawiane będą zbiorniki balastowe, a system zasypowy zostanie zmodyfikowany. Ponadto w maszynowni przewidziana jest wymiana kilku pomocniczych agregatów oraz rekonstrukcja kotła.

Armator chce zapłacić stoczni za remont blisko dwa miliony euro.

Grupa DEME zajmuje się pogłębianiem i inżynierią morską. Dysponuje jedną z najbardziej uniwersalnych i nowoczesnych flot na świecie. W jej skład wchodzi ok. 300 jednostek, z których ponad 80 stanowią pogłębiarki i inne statki budowlane.

Podsypkowce wykorzystywane są głównie w sektorze offshore. Pomagają w przygotowaniach podłoża pod podmorskie kable lub rurociągi.

DEME ma trzy tego typu jednostki:  "Flintsone", "Seahorse" i "Tideway Rollingstone".  Ta ostatnia została zbudowana w 1979 r. Ma 139 m długości i 32 m szerokości.

Dodajmy, że jest to już czwarte zlecenie DEME dla Gryfii. Stocznia wyremontowała wcześniej także dwie pogłębiarki belgijskiej grupy: "Charlemagne" (w 2012 r.) i "Victor Horta" (w 2013 r.).

(ek)

Fot. Elżbieta KUBOWSKA

Na zdj.: W zeszłym roku w Gryfii przeszedł remont podsypkowiec "Flintstone".

Źródło: 24kurier.pl

Jest szansa, że Gryfia odzyska pieniądze. Armator z Maroka sprzedaje statek

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SSR "Gryfia"

Czytaj więcej: Jest szansa, że Gryfia odzyska pieniądze. Armator z Maroka sprzedaje statekKontenerowiec "Maersk Venice", który aresztowała Szczecińska Stocznia Remontowa, wystawiony na sprzedaż. Dzięki temu właściciel jednostki będzie mógł oddać Gryfii pieniądze za remont statku.

Stocznia zatrzymała kontenerowiec w maju, ponieważ armator nie zapłacił jej ponad 200 tysięcy euro. Teraz dojdą do tego jeszcze koszty kilkumiesięcznego postoju w Szczecinie.

Właściciel "Maersk Venice" - armator z Maroka - ma jednak więcej problemów, dlatego chce sprzedać w sumie cztery kontenerowce - w pakiecie za 50 milionów dolarów.

Na razie nie wiadomo, kiedy Gryfia odzyska swoje pieniądze.

 

Źródło: radioszczecin.pl