TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

UL grafika wizerunkowa 500x80px

Remont jeziorowca w MSR Gryfia

Czytaj więcej: Remont jeziorowca w MSR Gryfia Na remont do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie przypłynął jeziorowiec Polskiej Żeglugi Morskiej – Miedwie. Na razie masowiec cumuje przy nabrzeżu Gnieźnieńskim, ale zasadniczą część remontu przejdzie w doku nr 5.

W największym doku MSR Gryfii statek przejdzie remont obejmujący  konserwację kadłuba, przegląd łańcuchów kotwicznych, przegląd i atestację trapów oraz remont iluminatorów burtowych. Statek wymaga także remontu urządzenia sterowego i przeglądu wału śrubowego, remontu armatury dennej i burtowej, czyszczenia zbiorników paliwowych, olejowych i balastowych oraz wymiany rurociągów w maszynowni. Po wykonaniu prac zostaną przeprowadzone także próby obciążeniowe urządzeń dźwigowych. Nie jest to pierwsza wizyta Miedwia w szczecińskiej stoczni – poprzednio był remontowany w MSR Gryfii w sierpniu 2013 r.

Miedwie należy do serii statków wybudowanych w latach 2010 – 2012 w chińskiej stoczni Mingde Shipyard. Podobnie jak wszystkie jeziorowce PŻM, jednostka przystosowana jest do tego, by mogła pływać Drogę Wodną Świętego Wawrzyńca, łączącą Atlantyk z portami Wielkich Jezior Amerykańskich. Jednostka nosi imię jeziora Miedwie – piątego pod względem wielkości jeziora w Polsce i największej kryptodepresji. Statek najczęściej wykorzystywany jest do przewozu zboża, fosfatów i stali, głównie na trasach pomiędzy Europą i Ameryką.

MSR Gryfia

Hanna Hanć nowym prezesem stoczni Gryfia

Czytaj więcej: Hanna Hanć nowym prezesem stoczni GryfiaHanna Hanć, która właśnie została nowym prezesem zarządu Stoczni Remontowej Gryfia SA, planuje oprzeć rozwój stoczni na bazie najbardziej dochodowej części działalności spółki – remontach statków.

Nowa prezes MSR Gryfia specjalizuje się w zarządzaniu przedsiębiorstwami przechodzącymi przez złożone procesy zmian. Rada Nadzorcza postawiła przed nią zadanie wprowadzenia MSR Gryfii na ścieżkę rozwoju.

- Koniec wyrzeczeń, czas na rozwój. Planuję skupić się na najbardziej dochodowej części działalności MSR Gryfii, czyli remontach statków. Stocznia posiada wspaniałych pracowników z bogatym doświadczeniem i wysokimi kwalifikacjami. Trzeba wykorzystać ten potencjał – zapowiada Hanna Hanć, prezes zarządu MSR Gryfia SA.

Nowa prezes chce włączyć w pracę nad planem rozwoju spółki wszystkich pracowników stoczni.

- Chcę zaangażować pracowników i skonsultować z nimi między innymi regulamin pracy, wynagrodzeń i premiowania w kontekście wcześniej zawartych porozumień, a także sposób funkcjonowania zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i delegacji uprawnień – dodaje prezes Hanć.

Ważną częścią planu rozwoju MSR Gryfii będzie remont klasowy doku nr 5, który ma kluczowe znaczenie dla MSR Gryfii. Jest to największy spośród stoczniowych doków w Szczecinie i Świnoujściu.

- To inwestycja konieczna, abyśmy mogli w dalszym ciągu korzystać z doku nr 5. Jeśli nie będzie mógł sprawnie działać – największe statki będą omijały naszą stocznię, a na taką sytuację nie możemy pozwolić – komentuje Hanna Hanć.

Hanna Hanć posiada wieloletnie doświadczenie w branży morskiej, które zdobywała na stanowiskach kierowniczych w Polskiej Żegludze Morskiej, Polsteam Luxembourg SA, Unity Line oraz Prokon.

Ukończyła ekonomię na Uniwersytecie Szczecińskim ze specjalizacją w ekonomice transportu morskiego oraz studia MBA w Helsinki Business School of Economics and Business Administration oraz w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Posiada kwalifikacje Project Manager Professional przyznawane przez uznany amerykański Project Management Institute.

Podsypkowiec przypłynął na remont

Czytaj więcej: Podsypkowiec przypłynął na remont Wyspecjalizowana jednostka "Tideway Rollingstone" przypłynęła we wtorek rano do Szczecina. To tzw. podsypkowiec, wykorzystywany głównie w sektorze offshore - pomaga w przygotowaniu podłoża pod podmorskie kable lub rurociągi. Statek przejdzie remont w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.

"Tideway Rollingstone" należy do belgijskiej grupy DEME, która zleciła remont klasowy tej jednostki Gryfii. Jak wcześniej informowała stoczniowa spółka, armator chce zapłacić za prace blisko 2 mln euro.

Statek ma 139 m długości i 32 m szerokości. Przewiduje się, że w stoczni spędzi ok. 1,5 miesiąca.

Dodajmy, że to drugi podsypkowiec remontowany w Gryfii. W zeszłym roku trafił tu "Flintstone", również na zlecenie DEME. Stocznia remontowała ponadto dwie pogłębiarki należące do belgijskiej grupy: "Charlemagne" i "Victor Horta".

(ek)

Fot. Przemysław WÓJCIK

 

Źródło: 24kurier.pl

Kolejny prom w doku MSR Gryfia

Czytaj więcej: Kolejny prom w doku MSR GryfiaKolejny prom trafił na remont do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. Tym razem jest to polski prom pasażersko-samochodowo-kolejowy Kopernik należący do szczecińskiego armatora, Euroafrica Linie Żeglugowe.

Remont statku prowadzony jest w największym stoczniowym doku nr 5. Zakładany czas postoju jednostki w stoczni to 10 dni. Zaplanowany zakres prac remontowych obejmuje m.in.: konserwację kadłuba, montaż i demontaż wałów napędowych ze śrubami, wymianę uszczelnień, przegląd łożysk i przekładni, remont zaworów dennych i burtowych oraz prace elektryczne i rurarskie.

Prom obsługuje połączenia na trasie Świnoujście – Ystad. Jego długość to 160 m, zanurzenie 5,7 m, a na pokład zabiera maksymalnie 360 pasażerów. Pokłady ładunkowe są zdolne pomieścić 30 towarowych wagonów kolejowych i 17 ciężarówek, bądź 47 ciężarówek.

W lutym, w tym samym doku remontowany był prom Wawel, należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA. Położenie MSR Gryfia w pobliżu terminalu promowego w Świnoujściu stwarza dogodne warunki do remontu jednostek białej floty.

Będzie nadzwyczajna sesja w sprawie „Gryfii”

Czytaj więcej: Będzie nadzwyczajna sesja w sprawie „Gryfii”Szczecińscy radni będą rozmawiać o sytuacji Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia". Zwołania specjalnej sesji rady miasta domagali się politycy PiS. Rok temu połączono dwie stocznie remontowe - ze Świnoujścia i Szczecina. To miał być sposób na problemy finansowe obu firm.

Jak tłumaczą radni Prawa i Sprawiedliwości, zwołania posiedzenia rady i publicznej debaty o losie "Gryfii" chcieli związkowcy.

Przedstawiciele załogi boją się o los połączonych stoczni. Ich zdaniem, w zakładzie zwalniani są ludzie, a zysk osiągnięto tylko dzięki wyprzedaży majątku.

W kwietniu te zarzuty odpierał na sesji zachodniopomorskiego sejmiku marszałek województwa Olgierd Geblewicz z PO. Podkreślał, że spotkał się z prezesem Lesławem Hnatem, a stocznia - jeszcze niedawno na skraju bankructwa - potrzebuje dalszej restrukturyzacji.

Natomiast Hnat zaapelował ostatnio do polityków PiS, aby nie wykorzystywali "Gryfii" w kampanii wyborczej do europarlamentu. Jak się dowiedzieliśmy, prezes MSR będzie obecny na sesji poświęconej stoczni.

Początek obrad w poniedziałek, 26 maja, o godz. 10. Dyskusja potrwa dwie godziny, bo na 12 zaplanowano zwyczajną sesję rady miasta.


Źródło: radioszczecin.pl