Armator informuje o dalszym rozszerzaniu działalności na Bałtyku. W przyszłym roku statki obecnie pływające na trasie Travemünde-Liepaja (Niemcy-Łotwa) zostaną zastąpione dwiema nowoczesnymi jednostkami typu ro-pax.
To zwiększy zdolność przewozową linii o 40 proc., czas podróży ulegnie skróceniu, a w stałym rozkładzie rejsów zapewnionych będzie 12 odpłynięć w tygodniu. Nowe statki to również nowe udogodnienia na pokładzie.
Stena Line to jeden z wiodących koncernów promowych na świecie – operuje na 18 trasach w Europie. Trzy z nich działają we wschodnim regionie Morza Bałtyckiego, a niedawno – 15 października br. – firma ogłosiła wzmocnienie swojej pozycji na tym obszarze. W 2021 r. na trasę między Nynäshamn w Szwecji a Ventspils na Łotwie zostaną wprowadzone dwa nowoczesne statki typu ro-pax, przeznaczone do przewozu zarówno pasażerów jak i frachtu. Nowe, przedłużone do 222 m jednostki powiększą pojemność ładunkową linii o 30 proc., a podczas rejsu będzie można skorzystać z nowoczesnych udogodnień na pokładzie statków.
Teraz Stena Line ogłasza kolejny krok w rozwoju swojej działalności na Morzu Bałtyckim. W 2021 roku operator promowy wprowadzi dwa nowoczesne statki ro-pax na trasę między Travemünde w Niemczech a Liepaja na Łotwie. Ta linia promowa – którą Stena Line przejęła w 2012 roku – jest dziś ważną częścią europejskiej sieci logistycznej, łączącej kraje bałtyckie, Rosję i kraje Wspólnoty Niepodległych Państw, z Niemcami i resztą Europy.
Zauważyliśmy wzrost popytu ze strony naszych klientów w całym regionie Morza Bałtyckiego. Obecnie wzmacniamy naszą pozycję i ofertę dla klientów. Jest to możliwe dzięki wprowadzeniu w 2021 r. na obie nasze linie promowe do i z Łotwy, nowych i zarazem nowoczesnych statków o większej pojemności ładunkowej oraz atrakcyjnych udogodnieniach na pokładach – mówi Johan Edelman, dyrektor łotewskich linii promowych w Stena Line.
Trasa między Travemünde a Liepaja jest obecnie obsługiwana przez dwa siostrzane statki Stena Gothica i Urd. W pierwszej połowie 2021 roku zostaną one zastąpione dwoma nowoczesnymi jednostkami typu ro-pax, jeszcze nie wymienianymi z nazwy przez Stena Line. Nowe statki zwiększą pojemność ładunkową tej trasy o 40 proc. i skrócą czas rejsu z 27 do 20 godzin. To umożliwi ofertowanie solidnych usług transportowych z 12 rejsami tygodniowo, po sześć w każdym kierunku.
To jeszcze bardziej poprawi jakość usług dla naszych klientów frachtowych, zarówno w zakresie przewozu pojazdów z kierowcą jak i bez, a także rozwiązań intermodalnych – mówi Oskars Osis, odpowiedzialny za fracht na liniach łotewskich w Stena Line.
Nowe statki posiadają lepsze udogodnienia na pokładzie i większą liczbę kabin, dzięki czemu rejs na tej trasie będzie dobrym wyborem zarówno dla klientów frachtowych, jak i pasażerów podróżujących między krajami bałtyckimi a Niemcami.
Stena Line