21 marca Stocznia Damen (Damen Shipyards Koźle) zwodowała kadłub jednostki typu STe 2306. Jest to szybka łódź, która może pracować między innymi w służbach celnych i ochronie wód terytorialnych. W tym przypadku będzie służyła jako FISHERY INSPECTION BOAT.
W Holandii zostanie wyposażona i wysłana do Sierra Leone.
Jednostka będzie posiadała dwa silniki o łącznej mocy 2.400 KM i będzie rozwijać prędkość do 50 km/h.
Wymiary to: długość 23,20 m, szerokość 5,70 m, wysokość 5,40 m.
Szybki termin dostawy oraz brak możliwości transportu Odrą wymusił zastosowanie transportu samochodowego. Wobec tego, kadłub przetransportowano do portu w Choruli. Tam załadowano go na dwa samochody. Na pierwszy: kadłub, a na drugi: aluminiową nadbudówkę.
I tak konwój ten wyruszył w niedzielę o 22:00 do Holandii. Transport będzie się odbywać nocami z pilotami, a na terenie Niemiec w asyście policji.
Transportu podjęła się firma Transannaberg ze Strzelec Opolskich.
Całej operacji asystuje ekipa TVN Turbo, która przedstawi relację z transportu.
W wysokorozwiniętych krajach dba się o rozwój żeglugi śródlądowej, która w znacznym stopniu odciąża nieekonomiczny i wysokoemisyjny transport drogowy.
W tym przypadku mamy odwrotną sytuację. Mamy nadzieję, że nie będzie to trwało długo i nasza Odra wróci do swojej dawnej świetności.