Ściślejsza współpraca Maersk z chińskimi partnerami

lis 21, 2016 | Różne

1abcMaersk Line Eugen 1 366

Maersk Line, największy na świecie operator przewozów kontenerowych, będzie świadczył usługi transportowe dla chińskich spółek i stanie się współinwestorem realizowanych przez nie projektów wzdłuż jednego pasa i jednej drogi, czyli idei nowego jedwabnego szlaku.

Ta ściślejsza współpraca się zmaterializowała. APM Terminals, spółka zarządzająca terminalami morskimi w grupie Møller-Mærsk, została w październiku partnerem dla China COSCO Shipping Ports oraz Port International Development Co w budowanym przez nich terminalu głębokowodnym w Vado (zachodnie Włochy, k. Savony), który rozpocznie działalność w 2018 r.

APM Terminals współpracuje również z państwową grupą China Communications Construction Co, jednym z największych dostawców usług dla infrastruktury pod względem przychodów, przy budowie nowego portu w Tema w Ghanie.

Do realizacji tego projektu Maersk wyznaczył spółkę zależną CCCC, jako wykonawcę prac inżynierii lądowej i wodnej. 

„Staramy się zbudować ściślejsze związki z chińskimi spółkami uczestnicząc w budowie tych dwóch szlaków handlowych, pomagając im rozwinąć działalność na całym świecie za pośrednictwem naszej sieci transportu i usług logistycznych” – powiedział Jens Eskelund, dyrektor zarządzający Maersk China Ltd. 

Chiny są największym rynkiem eksportowym Maersk Line, których udział w globalnych przewozach przekracza 35 procent. 

Przez swoją spółkę działającą w Azji, MCC Transport, Maersk Line ma możliwość świadczenia kompleksowej sieci usług pomiędzy Chinami i krajami – członkami Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASAN). 

Oprócz obsługi transportu z i do głównych portów, obsługuje też kilka mniejszych portów w regionie, w np. Sibu (Malezja) i Davao (Filipiny), które zostały dodane do stałych połączeń przewoźnika.

Również w tym roku MCC rozpoczęła bezpośrednie połączenie transportowe Qinzhou (miasto o statusie prefektury miejskiej w południowych Chinach, w regionie autonomicznym Kuangsi) z Tanjung Pelepas i Singapurem. W ten sposób MCC jest pierwszym zagranicznym operatorem liniowym, który oferuje bezpośrednio cotygodniową usługę Qinzhou.

Ejmund powiedział dla China.Daily.European, że jest to wymagający rynek, który charakteryzuje się nadmiarem mocy przewozowych oraz niskimi stawkami frachtu. Wymusza to skupienie się firmy na poprawie rentowności. 

Maersk Line także odczuwa skutki słabej koniunktury na rynku przewozów. W trzecim kwartale poniósł 116 milionów dolarów strat, w porównaniu do 264 mln USD zysku w tym samym okresie 2015 r.

 

Źródło: wnp.pl