Jak poinformowała nas Polska Żegluga Bałtycka S.A. – POLFERRIES realizując długoterminową strategię odnowy floty, której kluczowym elementem jest budowa nowych promów, zrealizowała kolejny etap tej strategii, polegającej na nabyciu promu Cracovia i eksploatowaniu go w długoterminowym czarterze. Prom ten wzmocni pozycję rynkową Spółki, poprawi wyniki finansowe i zabezpieczy finansowanie PŻB S.A. pod budowę nowej jednostki.
Podstawowym celem Armatora jest odnowa tonażu poprzez budowę nowych promów w polskich stoczniach.
Prom Cracovia w sobotę 20 maja br. wyszedł z portu w Burgasw Bułgarii, a jego przyjście do Polski planowane jest na początku czerwca. Jednostka po niewielkim remoncie, który przeprowadzony zostanie w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. w Szczecinie, będzie eksploatowany na linii Świnoujście – Ystad. M/f Cracovia będzie trzecim promem PŻB S.A. pływającym na tej linii i tym samym dołączy do obecnie tam eksploatowanych m/f Mazovia i m/v Baltivia.
Cracovia posiada następujące parametry techniczno-eksploatacyjne:
długość – 180 m,
szerokość – 24,30 m,
zanurzenie – 6,5 m,
GT – 24,813,
liczba pasażerów – 640 pasażerów,
długość linii ładunkowej – 2196 LM,
rok budowy – 2002 r.
Prom spełnia wymogi wszystkich obowiązujących Konwencji oraz zalecenia IMO, a także wszystkie inne wymagania dotyczące uprawiania żeglugi. Jednorazowo prom będzie mógł zabrać około 126 samochodów ciężarowych + 64 samochody osobowe oraz 640 pasażerów. Do dyspozycji na promie będzie 57 kabin.
Wraz z wejściem na linię Cracovii, Armator podjął decyzję o otworzeniu nowej, sezonowej linii na wyspę Bornholm. W sierpniu prom zawinie dwa razy do portu w Rønne.