Przyjęcie z okazji instalacji suwnicy kontenerowej

lis 18, 2013 | Żegluga Śródlądowa

1suwnicaotW czwartek, 14 bm, w uroczystym przyjęciu wydanym przez Zarząd Portu Handlowego Świnoujście Sp. z o.o. w okazji zainstalowania na Nabrzeżu Hutników wielkiej suwnicy kontenerowej STS, wzięli udział szefowie i członkowie kierownictw firm skupionych w Grupie Kapitałowej OT Logistics, przedsiębiorstw i instytucji – partnerów i kontrahentów PHŚ, spółek portowych, PŻM, Akademii Morskiej w Szczecinie, przedstawiciele mediów. Przybyli również zachodniopomorscy parlamentarzyści – Ewa Żmuda Trzebiatowska i Arkadiusz Litwiński.

Przyjęcie na statku pasażerskim “Chateubriand”, połączone z oglądaniem od strony wody świnoujskiego portu handlowego, Kanału Piastowskiego oraz gazoportu, stało się okazją do przedstawienia uczestnikom spotkania nie tylko obecnego stanu i planów związanych z rozwojem  portu, w tym z powstającym w Świnoujściu terminalem kontenerowym, lecz również do zaprezentowania punktu widzenia odpowiedzialnego za portową infrastrukturę Zarządu Portów Morskich Szczecin i Świnoujście oraz właściciela ponad 90 procent udziałów w świnoujskim porcie – szczecińskiej spółki akcyjnej OT Logistics.
Marek Kowalewski, prezes PHŚ Sp. z o.o. poinformował, że zakup 800-tonowej suwnicy, to kolejna już inwestycja związana z tworzeniem przy Nabrzeżu Hutników, na powierzchni około 20 ha, terminala kontenerowego. Wcześniej do obsługi kontenerów przystosowano już jeden z portowych dźwigów, zakupiono dźwig samojezdny marki Reachstacker, stworzono możliwość obsługi kontenerów chłodzonych oraz zainstalowano nowoczesny system komputerowy. W najbliższych latach – zapowiedział – terminal powinien osiągnąć roczną zdolność przeładunkową 200 tys. TEU.

Ryszard Warzocha, prezes ZMPSiŚ SA inwestycje przynoszące zmianę charakteru świnoujskiego portu z masowego na uniwersalny, a związane z tworzeniem świnoujskiego terminala kontenerowego, który po planowanym przedłużeniu nabrzeża portowego i pogłębieniu toru podejściowego będzie mógł także obsługiwać blisko 300-metrowe oceaniczne feedery klasy postpanamax, określił mianem otwierania nowego rozdziału w historii portów ujścia Odry.

Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics SA powiedział m.in., że decyzje o zakupie pakietów kontrolnych w PHŚ oraz C. Hartwig Gdynia, trwający proces przejmowania gdyńskiego BTD oraz dzierżawy terenów portowych w Gdańsku to działania mające doprowadzić do osiągnięcia przez OT Logistics statusu największego operatora portowego w Polsce.

O tym, czy spełnią się te oczekiwania, dowiemy się w ciągu najbliższych lat.

Tekst i zdj.
Zygmunt Kowalski