TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Zakończenie palowania nabrzeża T2 w DCT Gdańsk

Czytaj więcej: Zakończenie palowania nabrzeża T2 w DCT Gdańsk

W terminalu DCT Gdańsk zakończono wbijanie ściany szczelnej budowanego od stycznia 2015 r. nabrzeża T2. Oznacza to zamknięcie części morskiej prac i rozpoczęcie prac budowlanych na naziemnej części nabrzeża. W między czasie położono instalacje elektryczne, wodne i sanitarne, trwa także przygotowywanie podłoża pod szyny dźwigów nabrzeżowych.

- Zgodnie z harmonogramem planujemy, że prace budowlane zakończą się w II połowie 2016 r., na koniec sierpnia – mówi Michał Biernacki, kierownik projektu budowy nowego nabrzeża. - Nowy terminal powinien zacząć działać do końca 2016 roku. Po zakończeniu budowy musimy jeszcze zmontować i zainstalować sprzęt.

Dzięki drugiemu nabrzeżu, DCT podwoi swoje zdolności przeładunkowe do 3 mln kontenerów 20 stopowych rocznie, co pozwoli mu wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie.

 

DCT Gdańsk 

DCT Gdańsk (T2): Pierwszy pal konstrukcyjny wbity

Czytaj więcej: DCT Gdańsk (T2): Pierwszy pal konstrukcyjny wbity

Pierwszy z pali konstrukcyjnych drugiego głębokowodnego nabrzeża (T2) w DCT Gdańsk został wbity. We wtorek 28 lipca wykonawca prac budowlanych, firma N.V. BESIX rozpoczęła budowę konstrukcji nośnej nowego nabrzeża. Prace potrwają do jesieni tego roku.

- Nowe nabrzeże DCT zostanie posadowione na konstrukcji złożonej między innymi z 211 stalowych pali, z których każdy ma średnicę 1,67 metra, długość 35 metrów i waży ponad 24 tony. Przez pierwszych 15 metrów pale są pogrążane przy pomocy młota wibracyjnego, następnie są dobijane kafarem hydraulicznym. Energia, z jaką uderza kafar, jest 100 tysięcy razy większa niż energia wysokiej klasy wiertarki udarowej. Wykonawca szacuje, że będzie w stanie wbijać 4 pale dziennie – mówi Michał Biernacki, kierownik projektu T2 w DCT Gdańsk.

DCT Gdańsk, polski największy terminal kontenerowy, rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym na początku 2015 roku. Na tę inwestycję oraz spłatę istniejących zobowiązań DCT zabezpieczyło środki w wysokości 290 milionów euro. Generalnym wykonawcą i projektantem jest belgijska spółka N.V. BESIX. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na II połowę 2016 roku. 

 

DCT Gdańsk

Hamburg Süd w DCT Gdańsk

Czytaj więcej: Hamburg Süd w DCT Gdańsk

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk poinformował nas, że rozwijając swoje połączenia dowozowe, nawiązał współpracę z linią Hamburg Süd, której pierwsze kontenery zostały przeładowane w DCT Gdańsk 20 lipca br. 

Hamburg Süd to niemiecka linia kontenerowa z długoletnią tradycją. Jako linia globalna, Hamburg Süd posiada ponad 250 biur przedstawicielskich na całym świecie. W 2015 linia otrzymała nagrodę Asia Cargo News  pn.: “Best Green Shipping Line” (najlepsza ekologiczna linia żeglugowa).

- Ostatnie tygodnie obfitują w informacje o powiększającym się wachlarzu klientów DCT Gdańsk. To z jednej strony naturalny wynik naszych długoletnich prac nad zbudowaniem solidnej marki, z drugiej zaś potwierdzenie, że unikatowa oferta DCT Gdańsk jest atrakcyjna dla globalnych przewoźników, będących światowymi liderami w branży przewozów kontenerowych – podsumował Dominik Landa, Dyrektor Handlowy DCT Gdańsk S.A.

Kontenery Hamburg Süd będą korzystały w DCT z cotygodniowego serwisu dowozowego Seago Line.

United Arab Shipping Company w DCT Gdańsk

Czytaj więcej: United Arab Shipping Company w DCT Gdańsk

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk rozpoczął współpracę z nową linią żeglugową - United Arab Shipping Company (UASC). Pierwsze kontenery UASC zostały obsłużone na terminalu DCT w środę, 15 lipca br.

Do DCT Gdańsk zawija regularny serwis dowozowy, wspierający połączenie UASC pomiędzy Europą Północną a Wschodnim Wybrzeżem Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.

- Poszerzenie portfela klientów o UASC jest dla DCT kolejnym potwierdzeniem, że oferowany przez nas produkt cieszy się uznaniem w środowisku morskim. Jesteśmy przekonani, że jest to początek dobrej współpracy – mówi Dominik Landa, Dyrektor Handlowy DCT Gdańsk.

United Arab Shipping Company jest globalnym przewoźnikiem kontenerowym wywodzącym się z Bliskiego Wschodu. Firma powstała w 1976 roku, na całym świecie obsługuje 240 portów, ma ponad 185 biur przedstawicielskich.

 

DCT Gdańsk

 

Serwis oceaniczny Aliansu G6 wchodzi na Bałtyk

Czytaj więcej: Serwis oceaniczny Aliansu G6 wchodzi na Bałtyk

Członkowie Aliansu G6: APL, Hyundai Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) podjęli decyzję o przedłużeniu serwisu Loop 7 Azja-Europa na Morze Bałtyckie.

Przed przekroczeniem Oceanu Indyjskiego, ten cotygodniowy serwis zawija do 4 europejskich portów: Rotterdamu, Hamburga, Gdańska i Southampton. W Azji Loop 7 zatrzymuje się w Singapurze, Yantian, Qingdao, Szanghaju oraz Hongkongu. Gdańsk jest trzecim portem europejskim wg kolejności zawinięć.

Pierwszy statek G6 zawinie do DCT Gdańsk na początku sierpnia 2015 r.

 

DCT Gdańsk