TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Największy na świecie statek kontenerowy MSC GULSUN przypłynął do DCT GDAŃSK

Czytaj więcej: Największy na świecie statek kontenerowy MSC GULSUN przypłynął do DCT GDAŃSK

W DCT Gdańsk zacunmował pierwszy na świecie statek o szerokości 24-rzędów kontenerów – MSC Gulsun, w ramach jej zawinięcia w cotygodniowym serwisie 2M Silk/AE-10.

Podczas jej postoju w Gdańsku, na MSC Gulsun zostanie przeładowane 11,000 kontenerów (18,000 TEU). To największa regularna wymiana kontenerów w Europie.

Od 2013 największe statki kontenerowe na świecie regularnie zawijają do DCT Gdańsk, gdzie nasze najnowocześniejsze suwnice STS o zasięgu ponad 25 rzędów kontenerów, głębokowodne nabrzeża i obrotnice do 670m oznaczają, że DCT jest więcej niż gotowe do przeładunku nowej klasy kontenerowca typu Megamax-24, o pojemności 23,756 TEU (jednostka równoważna pojemności kontenera o długości 20 stóp)

„W DCT Gdańsk nieustannie inwestujemy w przyszłość, więc kiedy ona nadejdzie – podobnie jak w przypadku nowej klasy statków – jesteśmy na to gotowi. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom za korzystanie z DCT Gdańsk jako bramy do Europy Wschodniej oraz MSC za powierzenie nam ich nowej flagowej klasy statków, przy obsłudze których dążymy do zapewnienia najwyższego poziomu usług i niezawodności. ”- mówi Prezes Zarządu DCT Gdańsk, Cameron Thorpe.

Fakty o MSC Gulsun

Pojemność: 23,756 TEU (jednostka równoważna pojemności kontenera o długości 20 stóp)

Builder: Samsung Heavy Industries w Południowej Korei

Bandera: Panama

Dostarczona: Lipiec 2019

Prędkość: do 21 węzłów

Długość: 399.9 m

Szerokość: 61.5 m

Głębokość: 33.2 m

Zanurzenie: > 16 m

 

 

Nowe suwnice STS na nabrzeże T2 osiągnęły już wymiar wertykalny

Czytaj więcej: Nowe suwnice STS na nabrzeże T2 osiągnęły już wymiar wertykalny

Pod koniec września elementy dwóch suwnic STS, które przypłynęły do DCT Gdańsk drogą morską na początku sierpnia osiągnęły już wymiar wertykalny. Zakończony został już proces podnoszenia głównych elementów dźwigów.

Po przypłynięciu elementów suwnic statkiem, i rozładowaniu ich na nabrzeże dźwigami statkowymi, odbył się proces przetransportowania ich z nabrzeża na miejsce składania na placu za pomocą samochodów transportowych jak również specjalistycznych pojazdów SPMT.

Teraz, kiedy proces podnoszenia suwnic STS się zakończył, na koniec października planowane jest przestawienie dźwigów na nabrzeże, gdzie odbędą się pierwsze uruchomienia i testy.

 

DCT Gdańsk 

Plany rozwojowe DCT Gdańsk w 2018 roku

Czytaj więcej: Plany rozwojowe DCT Gdańsk w 2018 roku

W 2017 terminal kontenerowy DCT Gdańsk odnotował wzrost na poziomie 24% przeładowując prawie 1,6 miliona TEU (kontenerów 20-stopowych).

W 2017 terminal T2, który podwoił możliwości przeładunkowe DCT, stał się w pełni operacyjny. „To umożliwiło rozwój naszych relacji z aliansem 2M, a także pojawienie się w maju nowego aliansu OCEAN. Współpraca z dwoma największymi sojuszami linii kontenerowych na świecie, które zapewniają bezpośrednie połączenia oceaniczne wysyłając swoje największe statki z Dalekiego Wschodu, to dowód uznania dla wizji budowy DCT Gdańsk” – mówi Cameron Thorpe, Prezes Zarządu DCT Gdańsk.

W 2018 DCT Gdańsk kontynuuje plan ciągłego rozwoju. Terminal zainicjował program T2B, który ma potrwać 3 lata.  Do najważniejszych etapów projektu T2B należą:

- Zakup dwóch dodatkowych suwnic nabrzeżowych STS, które zostaną dostarczone w trzecim kwartale 2018, co oznacza, że już pod koniec tego roku nabrzeże T2 będzie wyposażone w 7 nowoczesnych suwnic STS (wszystkie z wysięgiem 25 rzędów kontenerów). Odpowiednio zwiększona zostanie także powierzchnia placów składowych, a także zakupiony sprzęt – 5 suwnic placowych eRTG.

- Całkowicie zautomatyzowane bramy, które będą używać kamer OCR (optyczne rozpoznawanie znaków) do rejestrowania samochodów ciężarowych i kontenerów, które przyjeżdżają zgodnie z wcześniejszą rezerwacją w systemie awizacji e-Brama.

- Znaczne zwiększenie zdolności przeładunkowych na kolei. Najpierw istniejące tory kolejowe zostaną wydłużone do 750 m, a następnie bocznica kolejowa zostanie poszerzona z 4 do 6 torów. Modernizacja bocznicy przewiduje również zakup całkowicie zelektryfikowanych suwnic kolejowych RMG, a także uruchomienie systemu kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów.

„Nowe inwestycje mają na celu ciągłe zwiększanie jakości obsługi klientów w każdej dziedzinie działalności terminalu. Jednak, to nie wszystko, w ciągu dwóch lat powstanie drugi tor podejściowy do Portu Gdańsk, do którego DCT również będzie miało dostęp. Oznacza to skrócenie czasu wpłynięcia ze stacji pilotów do nabrzeża, a co za tym idzie polepszenie czasu obsługi statków oceanicznych przypływających do DCT. W dłuższej perspektywie, DCT ma możliwość dalszej rozbudowy zarówno nabrzeża jak i poszerzania placów składowych, po to aby rozwijać się zgodnie z rosnącymi potrzebami rynku.”– komentuje Cameron Thorpe, Prezes Zarządu DCT Gdańsk.

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk będzie na bieżąco informować o kolejnych etapach programu inwestycyjnego T2B.

Cameron Thorpe nowym Prezesem Zarządu w DCT Gdańsk S.A.

Czytaj więcej: Cameron Thorpe nowym Prezesem Zarządu w DCT Gdańsk S.A.

16 grudnia 2016 r. Pan Cameron Thorpe oficjalnie przejął stanowisko Prezesa Zarządu DCT Gdańsk od udającego się na emeryturę Pana Maćka Kwiatkowskiego.

Maciek Kwiatkowski, który znacząco przyczynił się do rozwoju DCT Gdańsk z sukcesem realizując jedną z największych inwestycji na Pomorzu – budowę drugiego nabrzeża (T2), komentuje „Jestem przekonany, że zostawiam terminal DCT i cały zespół w dobrych rękach”.

Cameron ma 30-letnie doświadczenie w branży morskiej.

W 2003 r. dołączył do DP World jako Global Business Development Manager, biorąc udział w audycie ponad 12 terminali kontenerowych na całym świecie podczas dynamicznego rozwoju firmy.

W 2005 r. został powołany na stanowisko General Manager w terminalu kontenerowym Constanta w Rumunii. Po przejęciu grupy P&O przez DP World w 2006 r., Cameron przeprowadził się do Australii, aby objąć stanowisko Director and General Manager w Brisbane.

W 2009 r. został Prezesem terminalu LCIT w Tajlandii, następnie w 2013 r. przyjął propozycję pracy jako Dyrektor Zarządzający DP World Korea oraz Wiceprezes PNC - największego terminalu kontenerowego w Korei Południowej. Na początku 2015 r. Cameron przeniósł się do terminalu London Gateway w Wielkiej Brytanii, gdzie objął stanowisko Prezesa.

„Cieszę się z możliwości, jakie ma przed sobą DCT – terminal kontenerowy, który pomaga napędzać polską gospodarkę, ze światową reputacją najbardziej profesjonalnego obiektu w rejonie Morza Bałtyckiego. Z naszym nowo otwartym drugim nabrzeżem T2 będziemy umacniać wysoki poziom obsługi oraz umożliwiać rozwój przewozów intermodalnych, jako główny hub portowy w regionie” – mówi nowy Prezes DCT Gdańsk S.A.

Zanim Cameron dołączył do środowiska terminalowego pracował dla P&O Nedllyod – światowej linii żeglugowej. W ciągu 16 lat pracy zawodowej Cameron podejmował role obejmujące zarządzanie, zaopatrzenie i rozwój terminali kontenerowych w krajach od Wschodniej Afryki po Europę kontynentalną.

 

DCT Gdańsk 

Zmiana w Zarządzie DCT Gdańsk

Czytaj więcej: Zmiana w Zarządzie DCT Gdańsk

DCT Gdańsk SA, operator największego polskiego terminalu kontenerowego, poinformował o rezygnacji z funkcji wiceprezesa zarządu ds. operacyjnych - Jędrzeja Mierzewskiego. Swoją rezygnację złożył wraz z początkiem stycznia. 

Jędrzej Mierzewski od ponad 30 lat związany jest zawodowo z szeroko pojętą gospodarką morską. Jego wiedza i bogate doświadczenie zdobyte na przestrzeni lat w międzynarodowym środowisku, a także zaangażowanie w realizację celów spółki istotnie przyczyniły się do dynamicznego rozwoju DCT Gdańsk SA, czego potwierdzeniem jest dwukrotnie przyznany przez Maersk Line tytuł "Najlepszy terminal w Europie Północnej".

Jak podkreśla spółka, w okresie swojej pracy Jędrzej Mierzewski jako doświadczony mentor wykształcił i przygotował do realizacji kluczowych zadań operacyjnych wielu nowych specjalistów. Jego wkład wzmocnił proces budowania pozycji rynkowej DCT Gdańsk SA ukierunkowanej na objęcie roli lidera przeładunków kontenerowych w obszarze Morza Bałtyckiego.

DCT Gdańsk