TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

BCT Gdynia: wzrost przeładunków kontenerów o jedną czwartą

Czytaj więcej: BCT Gdynia: wzrost przeładunków kontenerów o jedną czwartą Terminal kontenerowy BCT Gdynia zamknął I kwartał 2014 r. wynikiem lepszym o jedną czwartą w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 r.

W BCT Gdynia przeładowano w pierwszych trzech miesiącach 2014 r. 109 132 kontenery (TEU). W pierwszym kwartale 2013 r. wskaźnik ten wyniósł 87 127 TEU. – Pierwszy kwartał tego roku mieliśmy wyśmienity, a 25-procentowy wzrost przeładunków w porównaniu z rokiem ubiegłym pozytywnie pozwala nam patrzeć na resztę roku. Jeśli utrzymamy podobne tempo w kolejnych miesiącach, to będziemy w stanie zrealizować nasze założenia dotyczące przeładunków a być może i je przekroczyć – ocenia, w rozmowie z portalem rynekinfrastruktury.pl Michał Kużajczyk, menedżer ds. marketingu w BCT.

Rok 2013 został w BCT zamknięty wynikiem 394 478 TEU. Był to wynik gorszy niż w 2012 r. o 3,6%. Rekordowy dla BCT, terminala istniejącego od 1979 r., był jak dotąd rok 2007, kiedy to przeładowano 493 860 TEU.

Obecna przepustowość BCT wynosi ok. 750 tys. TEU. W najbliższych latach może się powiększyć dzięki inwestycji, która w najbliższym czasie powinna rozpocząć się w gdyńskim porcie. Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał na początku roku umowę zakupu od syndyka Stoczni Marynarki Wojennej Nabrzeża Gościnnego. Powstanie tam nowa obrotnica, o średnicy 480 m. Dzięki tej inwestycji będą mogły do Gdyni wpływać kontenerowce o pojemności do 12-13 tys. TEU i długości do 380 m. Obecnie terminale gdyńskie (BCT i GCT) mogą obsługiwać jednostki o pojemności 6-7 tys. TEU.

Szefowie BCT szczególnie silnie akcentują kwestię niskiej przepustowości linii kolejowych zapewniający dojazd do gdyńskiego portu. Przygotowany niedawno przez ZDG TOR raport problemów z przepustowością tras do Trójmiasta został przygotowany na zamówienie Rady Interesantów Portu Gdynia, na czele której stoi prezes BCT Krzysztof Szymborski. W raporcie zasygnalizowano, że najważniejsza dla „odblokowania” gdyńskiego portu jest kompleksowa modernizacja linii 201 pomiędzy Maksymilianowem i Gdynią.

 

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Ruszyło regularne połączenie kolejowe BCT-Stryków

Czytaj więcej: Ruszyło regularne połączenie kolejowe BCT-StrykówBałtycki Terminal Kontenerowy 6 marca 2014 rozpoczął obsługę nowego, regularnego połączenia kolejowego, realizowanego na trasie Gdynia-Stryków. Połączenie obsługuje firma Erontrans, która w Strykowie uruchomiła w tym roku własny terminal intermodalny.

Pociąg ze Strykowa do gdyńskich terminali będzie docierał dwa razy w tygodniu. Nowe połączenie uzupełni już istniejącą bogatą siatkę relacji kolejowych, łączących BCT z blisko dwudziestoma destynacjami.  

„Stryków staje się coraz ważniejszą lokalizacją na logistycznej mapie Polski. Korzystne położenie w centrum kraju i na styku dróg A1 i A2 sprawiają, że powstają tam kolejne inwestycje magazynowe i zwiększa się zapotrzebowanie na przewozy intermodalne” – mówi Piotr Frąckowiak, kierownik wydziału kolei BCT. – „ Jesteśmy przekonani, że nowe połączenie odpowie na to zapotrzebowanie i pozwoli na znaczne usprawnienie łańcuchów dostaw dla największych sieci handlowych w naszym kraju.”

Bałtycki Terminal Kontenerowy jest jednym z liderów transportu intermodalnego w Polsce. Od lat zauważalne jest zwiększanie się udziału kolei w ogólnej liczbie przeładunków – w 2013 wyniósł
on ponad 41%, co plasuje BCT znacznie powyżej europejskiej średniej, wynoszącej ok. 25%. Terminal realizuje tym samym wytyczne polityki transportowej UE, która zakłada do 2030r. obsługę ponad 35% ładunków drogą kolejową.

Erontrans to firma spedycyjna z 25-letnim doświadczeniem na rynku międzynarodowym. Firma oferuje usługi z zakresu m.in. transportu drogowego, magazynowania, obsługi celnej i fiskalnej
czy project cargo. Od kilku lat z powodzeniem konkuruje na rynku usług przewozów intermodalnych.  

Nowe połączenie feederowe z BCT

Czytaj więcej: Nowe połączenie feederowe z BCTW dniu dzisiejszym operator żeglugowy Seago Line uruchomił nowe połączenia dowozowe z BCT – Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni.

Połączenie Gdynia – Hamburg – Gdynia będzie obsługiwane we współpracy z Team Lines i dedykowane jest dla dowozowej obsługi serwisu Seago Levant Sea łączącego Europę z portami bliskowschodnimi. Pozwoli ono na znaczne skrócenie czasu przewozu kontenerów pomiędzy terminalem BCT w Gdyni a portami w Aleksandrii, Port Said, Bejrucie , Lattakii i Mersin. Dodatkowo, zredukuje ilość portów przeładunkowych na wyżej wymienionych trasach z dotychczasowych dwóch (Aarhus i Hamburg) to tylko jednego Hamburga.

Zawinięcia do Gdyni przewidywane są w rozkładzie cotygodniowym we czwartki.

Więcej informacji dostępne w lokalnym biurze Seago Line:
http://www.seagoline.com/local-offices/poland/offices-contact1/

Bałtycki Terminal Kontenerowy otworzył bramy dla zwiedzających

Czytaj więcej: Bałtycki Terminal Kontenerowy otworzył bramy dla zwiedzającychPonad 2 200 osób zwiedziło w sobotę w ramach dnia otwartego Bałtycki Terminal Kontenerowy. Była to jedna z atrakcji związanych  z obchodami 10-lecia prywatyzacji spółki i jej wejścia w skład filipińskiej grupy ICTSI. Dla chętnych przygotowano zwiedzanie terminalu, pokazy sprzętu i darmowe skoki na bungee. Wieczorem odbyła się gala dla pracowników. Uczestniczył w niej założyciel i prezes ICTSI, Enrique RazonJr.

W tym roku mija 10 lat od kiedy Zarząd Morskiego Portu Gdynia sprzedał całość udziałów w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym międzynarodowej grupie ICTSI, z siedzibą na Filipinach. Była to pierwsza prywatyzacja w gdyńskim porcie i jedna z pierwszych w polskich portach. Grupa ICTSI za prawo do dwudziestoletniego użytkowania terminalu zapłaciła 41,5 mln USD i zobowiązała się do zainwestowania kolejnych 20 mln w infrastrukturę przeładunkową.

„Te 10 lat minęło bardzo szybko, dlatego że w terminalu nastąpiły duże zmiany. Pierwsze pięć lat, to okres prosperity, budowania doskonałej kondycji firmy, dzięki czemu przez kolejne pięć lat kryzysu przeszliśmy zwycięsko.” – podkreślił Krzysztof Szymborski, prezes BCT – „Nadal rozwijamy się, nie tylko dla siebie, dla właścicieli z grupy ICTSI, ale i dla Gdyni – gdzie blisko 20 procent mieszkańców żyje z portu. Naszym zadaniem jest takie zaangażowanie w pracę, w nasze działania zawodowe, aby coraz więcej ludzi w regionie znalazło zatrudnienie i było z tego zadowolonych.”

Chcąc przybliżyć specyfikę pracy terminala wszystkim mieszkańcom Trójmiasta, zorganizowano dzień otwarty . Tym samym obchody 10-lecia były świętem nie tylko pracowników terminalu. Obejrzeć Czytaj więcej: Bałtycki Terminal Kontenerowy otworzył bramy dla zwiedzającychmożna było, niedostępne na co dzień, magazyny czy terminal kolejowy, zorganizowano pokazy sprzętu i przeładunków. W trakcie imprezy do BCT zawinęły kontenerowce „Akacia”
i „Anne Sibum”, pod koniec dnia otwartego dołączył do nich samochodowiec „Arabian Breeze”. Dla zwiedzających możliwość oglądania normalnej pracy Terminala było dodatkową atrakcją.

Straż Pożarna i Służba Celna zorganizowały pokazy sprzętu i pojazdów, których używają w codziennej pracy, w tym najnowocześniejszego w Polsce, mobilnego skanera do prześwietlania kontenerów. Nie zabrakło również kącika zabaw dla dzieci, kolorowej waty cukrowej i balonów. Największym powodzeniem cieszyły się darmowe skoki na bungee z ponad 60-metrowej wysokości.

„Tak duże zainteresowanie naszym dniem otwartym, utwierdza nas w przekonaniu, że podobne inicjatywy są potrzebne. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że mogliśmy pokazać nasz terminal mieszkańcom Trójmiasta. Wiemy, że specjalnie na naszą imprezę przyjechały osoby również z okolic a nawet z południa Polski. Wielu z naszych pracowników przyszło też ze swoimi rodzinami.” – mówiła po imprezie Dagmara Łuczka, rzeczniczka prasowa BCT – „Wierzę, że po tym dniu, dla co najmniej 2200 osób zagadnienia związane z obsługą ładunków na terminalu kontenerowym nie będą już taką tajemnicą”

Elementami obchodów 10-lecia prywatyzacji BCT były i inne wydarzenia. Na początku maja rozstrzygnięto konkurs fotograficzny pod hasłem „Gdynia – Port przyszłości”. Najlepsze prace można oglądać w specjalnym kontenerze BCT, ustawionym przy pl. Grunwaldzkim w Gdyni. Archiwalne zdjęcia terminalu posłużyły zaś do stworzenia okolicznościowego albumu, który wstępem opatrzył Stefan Chwin, pisarz i krytyk od dziecka związany z Trójmiastem.

BCT wstrzyma obsługę samochodów trasowych na jeden dzień

Czytaj więcej: BCT wstrzyma obsługę samochodów trasowych na jeden dzieńW związku z dniem otwartym Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego zaplanowanym na sobotę 25 maja 2013 , informujemy że od godziny 6.30 dnia 25.05.2013 (sobota) do godziny 22.30 dnia 26.05.2013 (niedziela) nie będą obsługiwane samochodody trasowe. Zarówno statki, jak i kolej będą obsługiwane bez zmian.

W związku z powyższym prosimy, aby uwzględnić to przy planowaniu załadunków/ złożeń kontenerów w BCT w tym terminie oraz przekazać stosowną informację zarówno pracownikom państwa firmy , jak również swoim kontrahentom i podwykonawcom - Poinformował BCT.

Bałtycki Terminal Kontenerowy obchodzi w tym roku 10-lecie prywatyzacji. Z okazji tej rocznicy terminal organizuje dzień otwarty, podczas którego poza zwiedzaniem terminalu, pokazami sprzętu i przeładunku statków, przygotowano stanowisko do skoków na bungee, atrakcje dla dzieci i stanowiska gastronomiczne.