Port Gdańsk z wizytą w Singapurze

paź 15, 2018 | Port Gdańsk

c2a906b4 b0c2 49d1 8adf 66bf58fdb5e1

Singapur to jedna z najsilniejszych gospodarek w Azji, zaś tamtejszy port morski plasuje się w ścisłej czołówce. Współpraca morska między Singapurem a Polską to temat szeregu spotkań, w których udział wzięli przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A.

Delegacja portów w Gdańsku i Gdyni towarzyszyła wizycie rządowej, której przewodził Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. W tym czasie do portu w Singapurze zawinął żaglowiec „Dar Młodzieży”, opływający kulę ziemską z okazji stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

Prócz promocji Polski oraz rodzimej branży morskiej, delegacja miała także na celu wzajemną wymianę doświadczeń. Z punktu widzenia ZMPG najważniejszym punktem wizyty były bilateralne spotkania zarówno z Zarządem Portu Singapur, jak również największym operatorem kontenerowym na świecie, który ma siedzibę w Singapurze – PSA International. Port w Singapurze jest drugim największym portem na świecie. Jego rozwiązania logistyczne, elektroniczne oraz procesowe wyznaczają trendy w światowej branży morskiej.

– Dla Portu Gdańsk niezwykle ważne jest nawiązywanie relacji biznesowych i osobistych z najlepszymi w branży. Mamy niepowtarzalną szansę wykorzystać i wdrożyć najnowsze technologie, pokonując od razu kilka etapów rozwoju portu. Jesteśmy przekonani, że kompetencje i doświadczenie PSA oraz MPA zdecydowanie mogą poprawić funkcjonowanie naszego portu. Co więcej, widzimy olbrzymi potencjał dla polskich przedsiębiorstw na ekspansję eksportową na rynki Azji Południowo-Wschodniej właśnie przez Singapur. Miasto Lwa to prawdziwy gospodarczy i finansowy tygrys, słabo dotąd oswojony przez polski przemysł i usługi. A szkoda, bo to najwygodniejsza i najbardziej wiarygodna brama do olbrzymich rynków tej części świata – mówi Łukasz Greinke, Prezes ZMPG S.A.

Związek Portu Gdańsk z Singapurem trwa nie od dziś. W 2015 r. do Gdańska została przedłużona trasa morska Loop 7, czyli połączenie używane przez armatorów z aliansu G6 – zrzeszenia największych na świecie przewoźników morskich. Port Gdańsk jako jedyny na Bałtyku dysponuje warunkami infrastrukturalnymi zdolnymi do przyjmowania największych jednostek obsługiwanych przez azjatyckich armatorów.

– Zapewniam, że gdański port będzie coraz bardziej aktywny w Azji, promując Gdańsk jako węzeł logistyczny, jak również wspierając powstawanie nowych możliwości biznesowych dla naszych kontrahentów i innych polskich firm. Poznaliśmy też nową obsadę Ambasady oraz lokalny oddział Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Ci ludzie dają gwarancję rzetelnego i profesjonalnego podejścia dla promowania polskich interesów, a to ogromnie cieszy – dodaje Łukasz Greinke.

 

Port Gdańsk