W dniach 23-25 września Port Gdańsk uczestniczył w Międzynarodowych Targach Logistyki i Transportu w Chinach (Shenzhen) – CILF 2021. Spotkanie było okazją do promocji zarówno portu jak i działających na jego terenie przedsiębiorstw.
CILF przyciąga wiele znanych międzynarodowych firm, które prezentują i promują globalny wpływ chińskiej branży logistycznej. Portu Gdańsk jako najszybciej rozwijającego się portu europejskiego ostatniej dekady nie mogło tam zabraknąć. W ciągu ostatnich 10 lat zanotował wzrost przeładunków towarów o 76 proc. Świadczy to o dobrym wykorzystaniu środków przeznaczonych na rozwój portu i skutecznym zarządzaniu.
Świetną okazją do umacniania pozycji Portu Gdańsk na arenie międzynarodowej są właśnie targi i konferencje, podczas których można poznać nowych partnerów biznesowych i nawiązać współpracę. Port uczestniczy w kilkunastu tego typu przedsięwzięciach rocznie. A od kilku lat bardzo aktywnie działa na rynkach azjatyckich. W 2018 r. Port Gdańsk otworzył biuro handlowe w Szanghaju, które na co dzień wspiera kontrahentów i partnerów w nawiązywaniu relacji z chińskimi firmami. Przedstawiciele biura przy okazji m.in. targów, organizują spotkania biznesowe, pokazują, że polskie porty mogą skutecznie konkurować na rynku logistycznym i transportowym z największymi portami w Europie.
Międzynarodowe Targi Logistyki i Transportu Shenzhen (CILF), to jedne z najważniejszych wydarzeń branży logistyczno-transportowej w Azji. Każdego roku na targi przybywa około 1800 wystawców z ponad 50 krajów, a także 130 tys. odwiedzających z ponad 80 regionów. Na targach oprócz prezentacji stoisk, odbywają się też liczne konferencje, spotkania oraz dyskusje poświęcone aktualnym problemom przed jakimi stoi branża logistyczna. Prowadzone są rozmowy na temat innowacyjności, ekologiczności transportu czy też nowych technologii. Port Gdańsk uczestniczy w nich od wielu lat.
Podczas tegorocznych targów w Shenzhen, Port Gdańsk po raz pierwszy zorganizował seminarium „Poland the Logistics Hub of Europe” dla ponad 100 firm logistycznych, spedycyjnych, magazynowych i e-commerce, współpracujących z chińskimi partnerami w zakresie wymiany towarowej. Seminarium otworzył Sławomir Michalewski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Podkreślał jak ważne z punktu widzenia kontrahentów są inwestycje. A tak wielkich projektów infrastrukturalnych nie było w Porcie Gdańsk od końca lat 70. W czerwcu 2021 r. zakończyła się rozbudowa i modernizacja sieci drogowo – kolejowej w Porcie Zewnętrznym, projekt o wartości 168 mln zł. Dobiega końca modernizacja infrastruktury w Porcie Wewnętrznym, na którą składają się nabrzeża i tor wodny. Wszystkie te inwestycje są bardzo istotne dla portowego biznesu. Mają zwiększyć konkurencyjność portu i udział w przeładunkach na Bałtyku.
Wspólnie z DCT Gdańsk ogłosiliśmy budowę nowego terminalu Baltic Hub 3. Na terenie portu powstanie trzecie nabrzeże głębokowodne zwiększając tym samym możliwości przeładunkowe terminalu DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. Dzięki stałemu rozwojowi infrastruktury, więcej chińskich partnerów zdecyduje się na współpracę z naszym portem. Obserwujemy jak chińskie porty się rozwijają i jesteśmy gotowi pogłębić naszą współpracę – zapewniał wiceprezes Sławomir Michalewski.
Port Gdańsk to dla Azji morska brama do rynków Europy Środkowo-Wschodniej, najdynamiczniej rozwijającego się regionu Unii Europejskiej. W ramach oferowanych linii oceanicznych jest jedynym bałtyckim portem, który obsługuje bezpośrednie połączenia kontenerowe z Chinami. To idealny rynek dla 100 milionów konsumentów, ale także ważne miejsce produkcji i stale rosnącego eksportu produktów wysokiej jakości na rynki całego świata.
Gośćmi honorowymi seminarium byli: Konsul Generalny RP w Kantonie, I Radczyni ds. Celnych – Przedstawiciel KAS w Ambasadzie RP w Pekinie i dyrekcja Komisji Handlu Miasta Shenzhen, sekretarz generalna Shenzhen Logistics and Supply Chain Management Association. W seminarium udział wzięli przedstawiciele PAIH, Invest in Pomerania, Allegro, Real Logistics, PKP S.A., Langowski Logistics, Uni-Logistics i Adampol.
Port Gdańsk SA