Podwójne remonty w Stoczni Nauta

wrz 26, 2016 | Polskie nowości

1abcpodwojne16

W dwóch dokach stoczni Nauta trwają podwójne remonty – w suchym doku SD I zadokowano da gazowce greckiego armatora Stealth Marine Corporation, natomiast w doku pływającym nr 4 przebywają dwa drobnicowce Wilson Calais i Sunna. 

Gazowce do przewozu LPG – Gas Cathar i Gas Myth przechodzą remonty klasowe, obejmujące wykonanie prac na linii wałów, rurarskich, stalowych i konserwacyjno-malarskich. Gas Cathar został wybudowany w 2001 r., ma 119 m długości i prawie 19 m szerokości. Nieco mniejszy jest Gas Myth, którego długość wynosi 99,9 m, a szerokość – 17, 6 m. Drugi ze statków jest też młodszy, został zbudowany w 2011 r.

Drobnicowiec Wilson Calais,  który przebywa w doku nr 4, ma prawie 100 m długości i 13 m szerokości. Razem z norweskim statkiem zadokowana jest mniejsza jednostka – Sunna – należąca do armatora z Islandii – firmy Nes. Na obu statkach wykonywane są prace konserwacyjno-malarskie na kadłubie i w ładowniach, prace na linii wałów i drobne prace stalowe.  

Podwójne dokowanie i prowadzenie jednocześnie dwóch remontów w doku to rozwiązanie korzystne zarówno dla stoczni, jak i armatorów – pozwala zoptymalizować wykorzystanie potencjału technicznego doku, a tym samym skrócić czas oczekiwania na remont, co jest szczególnie istotne w sytuacji, gdy w stoczni przebywa wiele jednostek jednocześnie. 

 

MSTFI