Pierwszy dzień konferencji Transport Week 2014

mar 4, 2014 | Polskie nowości

1tweek14IV edycja tego międzynarodowego wydarzenia organizowanego przez firmę Actia Conferences po raz kolejny miała miejsce w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku na Ołowiance. Jedna z kilku sesji tematycznych tego dnia poświęcona była  konkurencji i współpracy pomiędzy polskimi portami oraz optymalizacji działań logistycznych.

Spotkanie to zgromadziło przedstawicieli portów morskich m. in. Dorota Raben – Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. , Maciej Brzozowski – Hafen Hamburg Marketing, Walery Tankiewicz – Wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia jak i przedstawicieli świata logistyki m.in. Maciej Madejak – Head of Business Development, Sebastian Biskupski -Warehouse &. Logistics Manager.

Coraz lepsze wyniki, kolejny rekord, wzajemna współpraca i obiecujące perspektywy na przyszłość. Obecna sytuacja w polskich portach sprowokowała powstanie idei stworzenia jednego zarządu wraz ze strategią dla Portu Gdynia i Portu Gdańsk, silna drużyna reprezentująca wspólny interes. Opinie na ten temat są podzielone, jedni eksperci uznali taki pomysł za zupełnie niepotrzebny, bo to właśnie konkurencja napędza rynek i rozwiązanie to nie wniesie nic nowego, dla innych jest to próba wzmocnienia polskiej branży morskiej, a dla jeszcze innych cel nie do osiągnięcia, gdyż wzajemna kooperacja jest jedynie sloganem nie mającym odzwierciedlenia w rzeczywistości. Jako przykład dla ewentualnych przyszłych działań na Pomorzu została przedstawiona współpraca między Portem w Hamburgu a Portami w Bremen.

Równie zróżnicowane nastawienie wśród specjalistów tyczy się budowy centrów logistycznych w północnej części kraju. Opinie jakie pojawiły się podczas dyskusji oceniają potencjalne inwestycje jako coś co wspomoże rozwój w branży i będzie motorem napędowym. Z drugiej strony pojawia się brak wiary w to, że Pomorze jest wstanie konkurować np. ze Śląskiem. Jednak ostatecznie to klienci zadecydują o tym gdzie, ile i w jakim celu będą powstawać kolejne magazyny i to głównie oni wyznaczą dalszy rozwój zapleczy logistycznych.