Dyrektor Działu Marketingu i Komunikacji, Patryk Felmet, po dwóch latach rozstaje się z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. Odchodzi ze spółki, by rozwijać własną agencję marketingową i zarządzać jednym z najbardziej rozpoznawalnych browarów rzemieślniczych w Trójmieście.
Felmet dołączył do zespołu Portu Gdańsk we wrześniu 2017 roku. Pierwszym krokiem, po audycie przeprowadzonym w Dziale Marketingu, była budowa zespołu, składającego się z młodych, ale doświadczonych pracowników.
– Kiedy zacząłem pracę, Port Gdańsk był rozpoznawalny w Gdańsku i może w części województwa. Najczęściej mylono go z portem lotniczym. Moim celem było zbudowanie silnej marki, która będzie rozpoznawalna na całym świecie nie tylko jako spółka ZMPG, ale także jako mocny brand reprezentujący kilkudziesięciu swoich kontrahentów – tłumaczy dyrektor Felmet.
W ciągu dwóch ostatnich lat Port Gdańsk zmienił strategię marketingową, diametralnie przemodelował identyfikację wizualną, zintensyfikował obecność na zagranicznych rynkach.
Głównym kierunkiem rozwoju i wzmacniania wizerunku Portu stała się Azja. To właśnie tam, w Szanghaju, ZMPG otworzył pierwsze biuro handlowe polskiego portu na innym kontynencie.
Jednym z efektów wzmożonej pracy Działu Marketingu była także nagroda za najlepszą ekspozycję w czasie największych międzynarodowych targów logistycznych w chińskim Shenzhen.
ZMPG podjął także szereg działań z zakresu CSR, takich jak m.in. organizacja Kina Letniego na portowych nabrzeżach, darmowe lodowisko, eventy dla lokalnej społeczności, współpraca ze szkołami i uczelniami czy inicjatywy propracownicze.
– Teraz czas na rozwój w strukturach prywatnego biznesu. Od pewnego czasu prowadzę własną agencję marketingową, High5Studio, której chciałbym poświęcić więcej czasu. Będę współpracował z najlepszymi ludźmi trójmiejskiego rynku marketingowego. Z niektórymi miałem już okazję pracować. Poza tym dołączyłem do zarządu Browaru Brodacz, z którym zamierzam podbić rynek piw kraftowych – mówi Patryk Felmet.
Port Gdańsk