P. Chajderowski: Logistyka jest długoterminowa i bezpieczna

paź 3, 2012 | Żegluga Śródlądowa

OTLogist 004Jak już informowaliśmy OT Logistics S.A. 28 września 2012 r. sfinalizował umowę z DB Schenker Rail Polska S.A. zawartą 30 czerwca b.r., na mocy której OT Logistics S.A. odkupił od DB Schenker Rail Polska S.A. 46,23 % udziałów w Porcie Handlowym Swinoujście Sp. z o.o..
W efekcie tej transakcji OT Logistics S.A. z 92,46% udziałów stała się większościowym udziałowcem w Porcie Handlowym Świnoujście Sp. z o.o.. Zakup dodatkowych udziałów w Porcie Handlowym Świnoujście Sp. z o.o. był jednym z celów inwestycyjnych wskazanych przy emisji obligacji korporacyjnych na rynku Catalyst na początku 2012 r.

 OTLogist 005– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się zamknąć transakcję z DB Schenker. Dziękuję niemieckiej stronie za dotychczasową, bardzo udaną współpracę. Przejęcie większościowych udziałów w PHŚ było kolejnym krokiem w kierunku realizacji naszej strategii budowy dynamicznej grupy spedycyjno-logistycznej. To również dobry prognostyk przed planowanym przez nas debiutem na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – powiedział kilka dni temu Piotr Chajderowski, Prezes OT Logistics SA.

Natomiast dzisiaj w gościnnych progach hotelu Radisson Blu w Szczecinie odbyło się Śniadanie Prasowe, na którym obecni byli: Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics, Marek Kowalewski, prezes Zarządu Portu Handlowego Świnoujście, Marcin Paluch,  dyrektor strategii i Rozwoju OT Logistics SA oraz Anita Kuczyńska, kierownik Biura Zarządu i Komunikacji OT Logistics.

OTLogist 007Podczas blisko dwugodzinnego spotkania Piotr Chajderowski zaznaczył, że ta inwestycja oraz  planowane,  m.in. w Trójmieście czy w kilku portach Morza Bałtyckiego, przez Grupę Kapitałową OT Logistics przyspieszą osiągnięcia wiodącej pozycji na rynku spedycyjno – logistycznej w Polsce i Europie.
Natomiast zadowolenia z przejęcia większościowego udziałów PH Świnoujście przez OT Logistics nie ukrywał Marek Kowalewski, prezes PHŚ.

 – To jest ważny i chyba najważniejszy krok w utrzymaniu portu i jego dalszego rozwoju – stwierdził Marek Kowalewski.

Strategia Grupy OT Logistics jest realizowana od wielu lat. Pierwszym elementem było przejęcie w 2004 roku Żeglugi Bydgoskiej S.A. Nastepnie po przejęciu w 2007 roku DB AG Grupa stała się największym podmiotem świadczącym usługi transportu wodnego śródlądowego we wschodnich i środkowych Niemczech. Następnym krokiem Grupy było przejęcie w 2009 roku spółki spedycyjnej Rentrans Cargo Sp. z o.o. i utworzenie spółki z tej samej branży Retrans International Spedition Sp. z o.o.

 – Ostatnie kilkanaście lat działalności firmy pozwoliło jej na przekształcenie się z lokalnej firmy transportowej w globalnego gracza na rynku transportu, logistyki i spedycji. Dzisiaj do Grupy należą porty i terminale przeładunkowe na wschodniej granicy UE. Zwiększyliśmy swoją obecność terytorialną we wschodniej Polsce poprzez zakup terminali kolejowych na granicy wschodniej oraz na Białorusi. Dzięki tej inwestycji i innym, które chcemy zakupić budujemy most transportowy pomiędzy wschodem i zachodem Polski i Europy. Stwarza to ogromne możliwości współpracy zarówno ze wschodnią (Ukraina) i zachodnią (Niemcy, Czechy) częścią Europy – podkreśla Piotr Chajderowski.

 – Grupa osiągnęła w 2011 roku blisko 500 mln zł przychodu. Ten rok także zapowiada się ciekawie. Będzie kolejny rekord finansowy. No i sprawa wejścia na giełdę. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to po świętach, po powitaniu Nowego Roku planowany jest debiut na rynku akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Liczymy, że z akcji uzyskamy 60 mln zł. Logistyka jest długoterminowa i bezpieczna, proszę o tym pamiętać – dodaje prezes.

B.T.

OTLogist 009

 

 

 

 

 

 

 

 

Anita Kuczyńska i Marcin Paluch

OTLogist 008