29 kwietnia 2013 REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. podpisała kontrakt na budowę specjalistycznych statków przeznaczonych do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich. Statki zostaną zbudowane dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore.
Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna nie tylko dla REMONTOWEJ SHIPBUILDING SA, ale również dla całej branży okrętowej w Polsce. Będą to bowiem najbardziej zaawansowane technicznie statki jakie były kiedykolwiek zbudowane w polskiej stoczni. Jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd diesel-electric oraz system układania podmorskich łączy kablowych.
REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. od wielu już lat jest uznanym dostawcą statków obsługujących naftowy przemysł wydobywczy. Jesteśmy przekonani, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od Klientów z tego tak wymagającego rynku.
Statki służyć będą do układania oraz serwisowania podmorskich instalacji elektrycznych średniego i wysokiego napięcia znajdujących się w obrębie farm wiatrowych oraz podmorskich złóż ropy naftowej i gazu. Statki o długości 95 metrów będą mogły zabrać na pokład 4250 ton kabli. Obsługiwane będą przez 60 – osobowe załogi, z czego znaczna część zajmować się będzie obsługą skomplikowanych operacji kładzenia oraz łączenia kabli. Jednostki te spełniać będą najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwa żeglugi CLEAN DESIGN, a pływać będą pod najbardziej renomowaną banderą norweską.
Koncepcja statków oraz część dokumentacji technicznej wykonana zostanie przez norweskie biuro VARD Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykona należące do Grupy REMONTOWA biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o
Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.
Wartość podpisanego kontraktu sięga pół miliarda złotych i wraz z pozostałymi kontraktami wypełnia portfel zamówień REMONTOWEJ SHIPBUILDING co najmniej do końca 2014 roku. Cieszy to tym bardziej, że realizacja wszystkich zamówień realizowanych w tej obecnie największej polskiej stoczni produkcyjnej zapewnia zatrudnienie blisko 2 tyś. pracowników stoczni jak i firm z nią kooperujących.