Nic dodać, nic ująć…

cze 20, 2012 | Komentarz Dnia

Niemalże wszystkie, mniejsze i większe, portowe spółki polskiego Wybrzeża, które dzierżawią tereny pod swoją szeroko zakrojoną działalność przeładunkową, transportową czy spedycyjną prześcigają się w inwestowaniu w swoje nabrzeża.

Jak inaczej określić ważne decyzje inwestycyjne w spółkach Szczecina, Świnoujścia, Kołobrzegu, Gdyni, Gdańska czy Darłowa i Elbląga. Tereny pięknieją a nabrzeża zaczynają spełniać swoją ważną rolę w przyjmowaniu coraz większej ilości statków z całego świata.

Znaczenie, jakie spełnia w Porcie Gdańsk, Terminal Kontenerowy, znany jako DCT jest już znane. Jest to piękny terminal, do którego przypływają największe kontenerowce świata. Nie mniejszą rolę zaczyna odgrywać terminal kontenerowy BCT w Porcie Gdynia, który w tym roku obchodzić będzie 90 – lecie istnienia. Z miesiąca na miesiąc bije rekordy przeładunkowe. Obecnie z Portem Gdynia pracuje nad projektem pogłębienia portu.

Ostatnio do tego grona „wielkich” dołączyła spółka DB Port, otwierając nowy terminal kontenerowy i Bulk Cargo Port Szczecin, który wzbogaca swoje nabrzeża o nowoczesne suwnice do przeładunków towarów masowych. Niedawno na terenach Bulk Cargo otwarto – za sprawą – spółki KGHM Metraco terminal kwasu siarkowego.

To nie koniec inwestycji. Szczegółów jeszcze nie znamy, ale prowadzone są rozmowy z kolejnymi inwestorami, którzy chcą „zamieszkać” na stałe w Porcie Szczecin. Nie inaczej jest w Trójmieście. Przed Gdynią i Gdańskiem jeszcze wiele nowych przedsięwzięć.

Takich przykładów jest znacznie więcej, ale nie sposób ich wszystkich wymienić, zwłaszcza w Komentarzu. O wielu zamierzeniach i realizacjach informujemy zresztą na bieżąco.

Jednym słowem, nic dodać, nic ująć, idziemy w bardzo dobrym kierunku.

Bogdan Tychowski