Mv Johannes Brahms rozpoczyna sezon 2012

mar 25, 2012 | Szczecin

JB in Szczecin p1Wczoraj około godziny 18.30 przypłynął do Szczecina śródlądowy statek pasażerski Mv Johannes Brahms. Statek cumuje przy nabrzeżu u stóp Wałów Chrobrego do dzisiaj 27 marca, do godziny 11.30.

Na pokładzie jednostki przypłynęło 68 pasażerów oraz 23 członków załogi. Jest to pierwsze zawinięcie statku wycieczkowego do Szczecina w sezonie 2012. Łącznie spodziewanych jest blisko 90 zawinięć realizowanych przez 9 jednostek. Sezon zakończy wizyta Mv Johanessa Brahmsa w dniu 10 października. Szczecin jest jednym z portów odwiedzanych przez statek w trakcie jego siedmiodniowego rejsu z Berlina do Stralsundu. Statek został zbudowany w 1998 roku i pływa pod banderą niemiecką. Maksymalnie może zabrać 84 pasażerów w 42 kabinach. Każda kabina wyposażona jest w dwa łóżka, pełen węzeł sanitarny, telefon, telewizor, barek, sejf oraz klimatyzację. Jednostka ma długość 82 metry, szerokość 9,5 metra oraz zanurzenie około 1,30 metra. wymiary te umożliwiają skorzystanie z podnośni statków w niemieckim Niederfinow i przepłynięcie z kanału Odra-Havela dalej w kierunku rzeki Odra. Jednostka typu Mv Johaness Brahms jest obecnie największą jaka może skorzystać z podnośni, ale już od 2014 roku powinna być dostępna nowa podnośnia, która będzie mogła obsługiwać jeszcze większe jednostki. Porty ujścia Odry, jak np. Szczecin, to jedyne porty morskie w Polsce, które dzięki połączeniu z drogami śródlądowymi Niemiec umożliwiają transport ładunków oraz przewóz pasażerów do/z Zachodniej Europy. W trakcie zawinięć sródlądowych statków pasażerskich do Szczecina spodziewamy się wizyty ponad 8000 osób. Będą to obywatele głównie z Niemiec, Szwajcarii, Francji, Wielkie Brytanii.

20111012132Do naszego miasta przypłyną również pełnomorskie wycieczkowce. Spodziewamy się pięciu zawinięć do Szczecina oraz jednego zawinięcia do Świnoujścia. W sumie wycieczkowcami pełnomorskimi przypłynie ponad 5000 osób. Turystyka cruisowa, bo tak nazywa się korzystanie z oferty statków pasażerskich pełnomorskich oraz śródlądowych, jest bardzo popularna i rozwija się dynamicznie. Dość stwierdzić, że takie porty/miasta jak Hamburg, Copenhaga, Stockholm czy Sankt Petersburg inwestują olbrzymie pieniądze w rozwój portów dzięki czemu szczycą się coraz większą ilością zawinięć statków i ilością przypływających turystów, dzięki którym rozwijają się zarabiając olbrzymie pieniądze. Stąd tak ważne dla Szczecina jest powstanie reprezentacyjnego nabrzeża dla obsługi statków pasażerskich, ale również żaglowców czy okrętów oraz jak najszybsza realizacja programu „12,5m dla Szczecina”, aby mogły przypływać coraz większe jednostki. W załączeniu przesyłamy i proponujemy do wykorzystania dwa zdjęcia statku z naszej kolekcji. Jedno to zdjęcie statku cumującego przy nabrzeżu przy Wałach Chrobrego, a drugie to zdjęcie zrobione z pokładu Johanessa Brahmsa pokazujące piękny wschód słońca na Zalewie Szczecińskim.

Grzegorz Włoch POLSTEAM SHIPPING AGENCY Sp. z o.o.