W lipcu w globalnym eksporcie przewieziono 11,27 mln TEU ładunków, tj. o 3,96 proc. więcej niż w lipcu ub.r.
Potwierdza to tendencję powolnego wzrostu przewozów oceanicznych i jej utrzymanie w kolejnych trzech miesiącach, na które przypadnie ich szczyt, informuje Container Trades Statistics.
Dynamicznie wreszcie, bo o 6,1 proc. r/r, zwiększył się wywóz towarów z Azji (w tym w regionie tego kontynentu) – do 6,46 mln TEU, także w porównaniu do czerwca br. (+8,2 proc.). Ożywienie w przewozach ładunków w eksporcie odnotowano także na pozostałych sześciu głównych kierunkach, w tym m.in. do Europy, Indii, na Bliski Wschód i do Afryki Subsaharyjskiej.
Nieco inna tendencja występuje w przewozach w drugą stronę, do Azji. W lipcu dostarczono na ten kontynent nieco ponad 4 mln TEU, o 0,7 proc. mniej niż rok temu. Był to siódmy w tym roku miesiąc spadku importu towarów w kontenerach przez Azję, choć wzrósł on w lipcu w porównaniu z czerwcem o 6,5 proc.
CTS odnotowuje, że globalny wskaźnik cen frachtu w lipcu nie zmienił się i pozostał miał wartość 87 punktów. Wskazuje to, że poziom zdolności produkcyjnych w sektorze przewozów oceanicznych zbliżył się do wielkości popytu.
Źródło: wnp.pl