Maersk sfinalizował uruchomienie serwisu AE19 morze-ląd-morze

sie 9, 2019 | Polskie nowości

V loading

AE19 to nowy serwis duńskiego giganta żeglugowego Maersk. Uzupełnia on obecną ofertę firmy w Azji i Europie, opartą na konwencjonalnych usługach oceanicznych i oferuje wysoce konkurencyjny czas tranzytu.

7 sierpnia 2019 r. w terminalu kontenerowym DCT w Gdańsku zainaugorwano nową usługę Maerska AE19. To nowy, unikalny serwis łączący kilka azjatyckich portów z Vostochniy w Rosji, międzykontynentalnym przejazdem kolejowym przez Rosję do Sankt Petersburga. Ostatnim etapem jest połączenie pomiędzy Sankt Petersburgiem a portami w Europie kontynentalnej.

– Cieszymy się, że możemy zaoferować tę nową usługę naszym klientom w Azji, Rosji i Europie jako wygodne i wysoce konkurencyjne uzupełnienie naszych dotychczasowych usług. AE19 uzupełnia nasze portfolio, oferując rozwiązanie z bardzo atrakcyjnym czasem tranzytu przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności kosztowej – komentuje Zsolt Katona, dyrektor zarządzający, Europa Wschodnia i Maersk.

AE19 pozwala uniknąć zatorów na przejściach granicznych i oferuje opcje szybkiego tranzytu w Rosji w oparciu o rozwiązanie typu blockchain.

Pierwszy serwis morski w ramach AE19, przeznaczony jedynie na rynek polski, transportował ładunek załadowany w Pusan (Korea Południowa).

Usługa może również wygodnie łączyć Japonię i inne kraje azjatyckie z kilkoma innymi portami w Europie w pobliżu Sankt Petersburga, takimi jak Bremerhaven w Niemczech, czy porty w Skandynawii i krajach bałtyckich, dając nadawcom znaczne korzyści czasowe w porównaniu ze standardowym transportem morskim oraz konkurencyjność kosztową w porównaniu z transportem lotniczym.

Całkowity czas tranzytu (koleją i oceanem) serwisu AE19 z Pusan do Gdańska wynosi 18 dni, co jest ponad dwukrotnie szybsze w porównaniu do konwencjonalnych usług oceanicznych tylko w tym korytarzu. Czas przejazdu Gdańsk-Pusan na wschód to 22 dni. Azjatycką część połączenia krótkodystansowego (do portu w Vostochniy) zapewnia Sealand Asia, natomiast europejski odcinek obsługiwany jest przez Sealand Europe. Połączenia kolejowe i formalności celne związane z tranzytem zapewnia Modul, jeden z największych prywatnych operatorów kolejowych w Rosji. Obsługa portowa odbywa się w terminalach VSC (port Vostochniy) i PLP (Sankt Petersburg), należących do największego rosyjskiego operatora portowego Global Ports.

 

Maersk