Maersk proponuje konteneryzację transportu Polska – Szwecja

lut 19, 2017 | Polskie nowości

316288 r0 620

Seago Line, spółka z grupy Maersk dedykowana wewnątrzeuropejskim, bliskim przewozom drobnicy w kontenerach, uruchomiła nowe połączenie na linii Szwecja – Polska.

Łączy ona Gdańsk (terminal DCT) z Gävle i Norrköping w Szwecji, a jej przedłużeniem jest stałe połączenie kontenerowe do Bremerhaven w Niemczech i Felixstowe w Wielkiej Brytanii.

Statki z DCT Gdańsk w kierunku Szwecji kursują w soboty i – jak informuje przewoźnik – oferują, obok atrakcyjnej oferty cenowej, konkurencyjny czas dotarcia: w dwa dni do Gävle (przyjazdy w poniedziałki) i cztery dni do Norrköping (przyjazdy w środy). 

Porty Gävle i Norrköping zostały wybrane jako bardziej mobilne, w porównaniu z zatłoczonymi portami szwedzkimi zachodniego wybrzeża. 

Maersk przypomina, że krótkodystansowy transport morski na Bałtyku jest zdominowany przez statki typu ro-ro, tj. głównie promy przeznaczone do przewozu ładunku na kołach (samochodów, naczep i pociągów).

Tymczasem konteneryzacja oferuje „znaczne korzyści ze względu na konkurencyjne koszty, regularność i bezpieczeństwo przewożonych towarów”. 

„Nowe połączenie jest zatem atrakcyjnym rozwiązaniem, odpowiadającym potrzebom dwustronnego handlu między Polską i Szwecją, które systematycznie rosną od 2009 r., a od 1998 roku podwoiły się” – podkreśla przewoźnik. 

Głównymi grupami towarowymi w polskim eksporcie do Szwecji są: elektro-maszyny i wyroby hutnicze, następuje chemikalia i produkty rolne, a „wszystkie one mają znaczny potencjał dla konwersji na transport kontenerowy”, podkreśla Maersk.

 

Źródło: wnp.pl