Maersk Line o swoich wynikach, planach biznesowych i strategii działania

wrz 14, 2014 | Maersk

1IngridUppelschoteSnelderwaard11 września w Gdańsku, na terenie terminalu DCT Gdańsk, Maersk Line zorganizował seminarium dedykowane swoim klientom. Podczas spotkania Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard, prezes Maersk Line w Polsce, przedstawiła zgromadzonym gościom kluczowe plany strategii firmy na najbliższy okres. Jednym z najważniejszych tematów wystąpienia było wdrożenie usługi 2M, planowane w styczniu 2015 roku. Dodatkowo, przedstawiciele firmy omówili aktualną sytuację całej branży,  zaprezentowali filozofię współpracy w obszarze obsługi klienta oraz przeanalizowali sieć połączeń intermodalnych w Polsce. 

Maersk Line jest głównym organizatorem cyklicznych spotkań, skierowanych dla grupy swoich klientów. Wrześniowa edycja, dedykowana firmom spedycyjnym, została zorganizowana w wyjątkowym miejscu – na terenie terminalu DCT w Gdańsku. Tym razem, na zgromadzonych gości czekał nie tylko pakiet wiedzy na temat najnowszych trendów i rozwiązań z obszaru transportu morskiego, ale również informacje na temat kluczowych planów operacyjnych i strategicznych Maersk Line, zarówno globalnych, jak i tych zorientowanych na rynek polski.

Seminarium było dla nas doskonałą okazją do podzielenia się naszymi planami i rozwiania wszelkich wątpliwości, związanych z wprowadzanymi przez nas usługami. Zgodnie z ideą edukacji naszych klientów, chcieliśmy omówić aktualną sytuację rynku transportu morskiego oraz zachodzące w nim zmiany. Kluczowe znaczenie ma dla nas obecnie kwestia konsolidacji branży i możliwość budowania przewagi konkurencyjnej w nowej rzeczywistości. W tym obszarze jesteśmy gotowi zaproponować naszym klientom konkretną ofertę, a najlepszym dowodem skuteczności wdrażanych przez nas rozwiązań są ostatnie wyniki finansowe Maersk Line. Od 7 kwartałów utrzymujemy pozycję lidera branży w obszarze terminowości, zanotowaliśmy wzrost przychodów o prawie 25% w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku, oraz wydajność na poziomie przekraczającym o 9% średnią, osiągnięta w drugim kwartale 2014 roku – podkreśla Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard, prezes Maersk Line w Polsce.

Kluczowym tematem seminarium okazała się usługa 2M, wspólny serwis oferowany przez Maersk Like i firmę MSC. 10-letnie porozumienie pomiędzy armatorami, gwarantuje klientom obu firm dostępność 185 statków, o łącznej pojemności 2,1 mln TEU. Usługa, zapewniająca klientom częstsze, stabilne połączenia i wzrost efektywności dzięki wykorzystaniu ekonomii skali, jest efektem naturalnych tendencji konsolidacyjnych na rynku. 2M stwarza warunki dla podniesienia poziomu dynamiki obrotów, przy niespotykanym dotychczas zasięgu połączeń, utrzymaniu konkurencyjności i wysokim poziomie niezawodności usług.
Rozszerzenie portfolio naszych usług to odpowiedź na rosnące oczekiwania rynku. W drugim kwartale 2014 roku zanotowaliśmy globalny wzrost wolumenu o 5%. Przy prognozowanym rozwoju obrotów i popytu na poziomie 4-5 % , Maersk Line z wolumenem na poziomie 6,6% już teraz wyprzedza ten wynik. Jednocześnie oceny wystawione przez analityków branży transportu morskiego z SeaIntel, w zakresie terminowości (86,1% w przypadku Maersk Line), plasują naszą firmę na pozycji lidera branży, oferującego niezawodne usługi i jakościową obsługę – dodaje Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard.

Na seminarium nie mogło zabraknąć polskiego kontekstu wprowadzanych przez Maersk zmian. W odpowiedzi na potrzeby klientów i sytuację rynkową, w maju armator uruchomił sezonowy serwis CRX, łączący Europę Północną z krajami Ameryki Środkowej. Firma inwestuje również w nową filozofię obsługi klientów, której podstawą jest budowanie z nimi silnych, bezpośrednich relacji.

Bacznie obserwujemy nie tylko stan branży transportu morskiego, ale też globalną sytuację ekonomiczną i tendencje rynkowe. Dywersyfikacja usług to odpowiedź na potrzeby klientów i zmiany gospodarcze. Jednocześnie sukcesywnie rozwijamy obszar obsługi klienta. Poprzez udogodnienia na stronie internetowej, takie jak elektroniczne zarządzanie płatnościami czy wysyłanie powiadomień o terminie przypłynięcia kontenera, gwarantujemy im dopasowaną do specyfiki danego rynku niezawodną i dostępną obsługę, co pozwala klientom Maersk Line skoncentrować się na rozwoju własnego biznesu. Wierzymy, że takie podejście zapewni nam obopólne i długofalowe korzyści – podkreśliła prezes Maersk Line.