TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

1BCTfot.S.PtasznikPierwsze trzy miesiące 2014 roku przyniosły wzrost poziomu przeładunków o jedną czwartą w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W ubiegłym miesiącu tendencja ta utrzymała się – w porównaniu z kwietniem 2013 przeładowano o 26% więcej kontenerów.

Wynik przeładunków w pierwszych trzech miesiącach 2014 roku wyniósł 150 413 TEU, wobec 119 824 w analogicznym okresie roku ubiegłego.W kwietniu zaś przeładowano 41 281 TEU wobec 32 697 w kwietniu 2013.

Zwiększaniu przeładunków towarzyszy największy w historii terminalu program inwestycyjny, prowadzony od 2012 roku. W jego ramach zakupione zostaną m.in nowe suwnice, pozwalające na obsługę statków oceanicznych Program obejmie również modernizację placów składowych oraz zakup sprzętu przeładunkowego. Pozwoli to na zwiększenie w najbliższych latach potencjału przeładunkowego BCT z obecnych 750 tys. TEU rocznie aż do 1,2 mln TEU.

Inwestycjom tym towarzyszą projekty prowadzone przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia – w ubiegłym tygodniu podpisano umowę na przygotowanie studium wykonalności modernizacji stacji Gdynia Port. W styczniu zaś sfinalizowano sprzedaż nabrzeża Gościnnego od Stoczni Marynarki Wojennej. Zakup był ostatnim krokiem do budowy nowej obrotnicy, która pozwoli Gdyni na przyjęcie statków o pojemności ok. 12 tys. TEU.

„Zakładamy, że MSC, mimo powstania aliansu P3, nie wycofa się w pełni z obsługi linii feederowych Gdynia-porty Morza Północnego”– ocenia prezes BCT, Krzysztof Szymborski.– „Ponadto rozmawiamy z przedstawicielami aliansu G6 i istnieje szansa, że reaktywują oni jedną linię, zawieszoną w ub. roku z powodu zmniejszenia obrotów towarowych Daleki Wschód-Europa.”