TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

UL grafika wizerunkowa 500x80px

Kanał Dębicki Port Szczecin

Cztery oferty wpłynęły do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA w odpowiedzi na przetarg na realizację zdań promocyjno-informacyjnych dla projektu pn. „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”.  Oferenci wycenili swoje usługi od 79 tys. do ponad 140 tys. złotych. 

„Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” to jeden z flagowych projektów inwestycyjnych realizowanych przez ZMPSiŚ w porcie Szczecin. Związany jest z pogłębieniem i modernizacją toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra. Zarząd portu 29 lipca br. wybrał wykonawcę robót budowalnych. Te realizować będzie do 30 września 2023 konsorcjum spółek NDI z Sopotu. Koszt prac to 343,1 mln złotych.  

Inwestycja obejmuje przebudowę nabrzeży Słowackiego i Czeskiego, budowę nowych – Norweskiego i Duńskiego, umocnienie dna oraz roboty czerpalne. Głębokość techniczna nabrzeży będzie taka sama jak toru wodnego, czyli 12,5 metra.  W efekcie tych działań infrastruktura szczecińskiego portu będzie przystosowana do aktualnych trendów na rynku transportu morskiego. Masowce o nośności 40 tys.  DWT będą mogły zawijać do portu w Szczecinie w pełni załadowane, co podwoi ilość dotychczas obsługiwanych towarów. 

Projekt „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”  jest współfinansowany ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, to niekwestionowany lider inwestycyjny w regionie. Od chwili, kiedy jesteśmy w UE, dzięki unijnemu wsparciu do końca 2023 roku kwota inwestycji zrealizowanych przez Spółkę w zespole portów Szczecin-Świnoujście przekroczy dwa miliardy złotych. (Monika Woźniak-Lewandowska)

 

ZMPSiŚ SA