TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

kalmar tr 618i 01 800

Gdyńska spółka podpisała umowę na dostawę nowoczesnego wyposażenia do obsługi ruchu intermodalnego. OT Port Gdynia sp. z o.o. rozpoczęła I etap realizacji projektu unijnego pn. "Doposażenie intermodalnego terminala ro-ro w Gdyni przez OT Port Gdynia sp. z o.o.", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.  

Projekt polega na wyposażeniu Spółki w specjalistyczne urządzenia i maszyny przeładunkowe do obsługi ładunków w jednostkach intermodalnych (naczepach samochodowych, kontenerach) oraz urządzenia informatyczne wspomagające obsługę tych ładunków.

W ramach tego projektu na początku marca br. OT Port Gdynia sp. z o.o. podpisała umowę z Cargotec Poland sp. z o.o., na mocy której na terminal zostaną dostarczone 4 ciągniki terminalowe o zwiększonej mocy i 4 podwozia hydrauliczne do przemieszczania kaset. Jest to kolejny etap unowocześniania wyposażenia spółki w zakresie obsługi ruchu intermodalnego w technologii ro-ro i relacjach lądowych (obsługa samochodów i kolei).

Zamówiony sprzęt to ciągniki terminalowe typu ro-ro Kalmar TR 618i z napędem 4×4 i obracanym o 180° fotelem operatora oraz naczepy do przemieszczania kaset Liftec LTH90R.

 

Port Gdynia