TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

MSR Gryfia z tytułem „Supplier of the Year”

Czytaj więcej: MSR Gryfia z tytułem „Supplier of the Year”Morska Stocznia Remontowa Gryfia w Świnoujściu została uhonorowana przez Reederei Hermann Buss GmbH & Cie KG tytułem Dostawca roku 2014.

Program „Supplier of the Year” ma na celu docenienie i uhonorowanie firm, które wyróżniają się niezawodnością, kompetencjami, jakością oraz wysokim poziomem w zakresie komunikacji i obsługi klienta. Nominacje przyznawane są przez wewnętrzne gremium ekspertów, a następnie wyróżnieni kandydaci otrzymują certyfikat potwierdzający uznanie firmy.

Bardzo cieszy nas wyróżnienie przyznane przez naszego klienta, firmę Reederei Hermann Buss, ponieważ jest ono najlepszym dowodem na to, iż nasze starania są pozytywnie odbierane i doceniane przez armatorów, dla których pracujemy – mówi Paweł Porzycki, Dyrektor Marketingu w stoczni MSR Gryfia. Mamy jednocześnie nadzieję, że wyróżnienie takie jak „Supplier of the Year” pomoże nam przekonać do współpracy z nami także innych armatorów, dla którzy cenią sobie wysoką jakość i doświadczenie w branży – dodaje.

Reederei Hermann Buss to nowoczesna firma o długiej tradycji w międzynarodowej żegludze. Od siedmiu pokoleń należy do rodziny Buss. Flotę przewoźnika tworzy około 70 jednostek różnego typu, są wśród nich m.in. kontenerowce, wielozadaniowe drobnicowce oraz statki do żeglugi przybrzeżnej. Poza eksploatacją statków, grupa poprzez firmę BussData zajmuje się także programami informatycznymi, które wspomagają działalność armatorów, a także obsługą charterową statków.

MSR Gryfia

Remont jeziorowca w MSR Gryfia

Czytaj więcej: Remont jeziorowca w MSR Gryfia Na remont do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie przypłynął jeziorowiec Polskiej Żeglugi Morskiej – Miedwie. Na razie masowiec cumuje przy nabrzeżu Gnieźnieńskim, ale zasadniczą część remontu przejdzie w doku nr 5.

W największym doku MSR Gryfii statek przejdzie remont obejmujący  konserwację kadłuba, przegląd łańcuchów kotwicznych, przegląd i atestację trapów oraz remont iluminatorów burtowych. Statek wymaga także remontu urządzenia sterowego i przeglądu wału śrubowego, remontu armatury dennej i burtowej, czyszczenia zbiorników paliwowych, olejowych i balastowych oraz wymiany rurociągów w maszynowni. Po wykonaniu prac zostaną przeprowadzone także próby obciążeniowe urządzeń dźwigowych. Nie jest to pierwsza wizyta Miedwia w szczecińskiej stoczni – poprzednio był remontowany w MSR Gryfii w sierpniu 2013 r.

Miedwie należy do serii statków wybudowanych w latach 2010 – 2012 w chińskiej stoczni Mingde Shipyard. Podobnie jak wszystkie jeziorowce PŻM, jednostka przystosowana jest do tego, by mogła pływać Drogę Wodną Świętego Wawrzyńca, łączącą Atlantyk z portami Wielkich Jezior Amerykańskich. Jednostka nosi imię jeziora Miedwie – piątego pod względem wielkości jeziora w Polsce i największej kryptodepresji. Statek najczęściej wykorzystywany jest do przewozu zboża, fosfatów i stali, głównie na trasach pomiędzy Europą i Ameryką.

MSR Gryfia

Hanna Hanć nowym prezesem stoczni Gryfia

Czytaj więcej: Hanna Hanć nowym prezesem stoczni GryfiaHanna Hanć, która właśnie została nowym prezesem zarządu Stoczni Remontowej Gryfia SA, planuje oprzeć rozwój stoczni na bazie najbardziej dochodowej części działalności spółki – remontach statków.

Nowa prezes MSR Gryfia specjalizuje się w zarządzaniu przedsiębiorstwami przechodzącymi przez złożone procesy zmian. Rada Nadzorcza postawiła przed nią zadanie wprowadzenia MSR Gryfii na ścieżkę rozwoju.

- Koniec wyrzeczeń, czas na rozwój. Planuję skupić się na najbardziej dochodowej części działalności MSR Gryfii, czyli remontach statków. Stocznia posiada wspaniałych pracowników z bogatym doświadczeniem i wysokimi kwalifikacjami. Trzeba wykorzystać ten potencjał – zapowiada Hanna Hanć, prezes zarządu MSR Gryfia SA.

Nowa prezes chce włączyć w pracę nad planem rozwoju spółki wszystkich pracowników stoczni.

- Chcę zaangażować pracowników i skonsultować z nimi między innymi regulamin pracy, wynagrodzeń i premiowania w kontekście wcześniej zawartych porozumień, a także sposób funkcjonowania zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i delegacji uprawnień – dodaje prezes Hanć.

Ważną częścią planu rozwoju MSR Gryfii będzie remont klasowy doku nr 5, który ma kluczowe znaczenie dla MSR Gryfii. Jest to największy spośród stoczniowych doków w Szczecinie i Świnoujściu.

- To inwestycja konieczna, abyśmy mogli w dalszym ciągu korzystać z doku nr 5. Jeśli nie będzie mógł sprawnie działać – największe statki będą omijały naszą stocznię, a na taką sytuację nie możemy pozwolić – komentuje Hanna Hanć.

Hanna Hanć posiada wieloletnie doświadczenie w branży morskiej, które zdobywała na stanowiskach kierowniczych w Polskiej Żegludze Morskiej, Polsteam Luxembourg SA, Unity Line oraz Prokon.

Ukończyła ekonomię na Uniwersytecie Szczecińskim ze specjalizacją w ekonomice transportu morskiego oraz studia MBA w Helsinki Business School of Economics and Business Administration oraz w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Posiada kwalifikacje Project Manager Professional przyznawane przez uznany amerykański Project Management Institute.

Podsypkowiec przypłynął na remont

Czytaj więcej: Podsypkowiec przypłynął na remont Wyspecjalizowana jednostka "Tideway Rollingstone" przypłynęła we wtorek rano do Szczecina. To tzw. podsypkowiec, wykorzystywany głównie w sektorze offshore - pomaga w przygotowaniu podłoża pod podmorskie kable lub rurociągi. Statek przejdzie remont w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.

"Tideway Rollingstone" należy do belgijskiej grupy DEME, która zleciła remont klasowy tej jednostki Gryfii. Jak wcześniej informowała stoczniowa spółka, armator chce zapłacić za prace blisko 2 mln euro.

Statek ma 139 m długości i 32 m szerokości. Przewiduje się, że w stoczni spędzi ok. 1,5 miesiąca.

Dodajmy, że to drugi podsypkowiec remontowany w Gryfii. W zeszłym roku trafił tu "Flintstone", również na zlecenie DEME. Stocznia remontowała ponadto dwie pogłębiarki należące do belgijskiej grupy: "Charlemagne" i "Victor Horta".

(ek)

Fot. Przemysław WÓJCIK

 

Źródło: 24kurier.pl

Kolejny prom w doku MSR Gryfia

Czytaj więcej: Kolejny prom w doku MSR GryfiaKolejny prom trafił na remont do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. Tym razem jest to polski prom pasażersko-samochodowo-kolejowy Kopernik należący do szczecińskiego armatora, Euroafrica Linie Żeglugowe.

Remont statku prowadzony jest w największym stoczniowym doku nr 5. Zakładany czas postoju jednostki w stoczni to 10 dni. Zaplanowany zakres prac remontowych obejmuje m.in.: konserwację kadłuba, montaż i demontaż wałów napędowych ze śrubami, wymianę uszczelnień, przegląd łożysk i przekładni, remont zaworów dennych i burtowych oraz prace elektryczne i rurarskie.

Prom obsługuje połączenia na trasie Świnoujście – Ystad. Jego długość to 160 m, zanurzenie 5,7 m, a na pokład zabiera maksymalnie 360 pasażerów. Pokłady ładunkowe są zdolne pomieścić 30 towarowych wagonów kolejowych i 17 ciężarówek, bądź 47 ciężarówek.

W lutym, w tym samym doku remontowany był prom Wawel, należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA. Położenie MSR Gryfia w pobliżu terminalu promowego w Świnoujściu stwarza dogodne warunki do remontu jednostek białej floty.