TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

PŻB - Wydłużono termin negocjacji

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: PŻB

Czytaj więcej: PŻB - Wydłużono termin negocjacji W związku z prośbami kierowanymi zarówno przez stronę społeczną, jak i potencjalnego inwestora, związanymi z czasem koniecznym na wynegocjowanie tzw. pakietu socjalnego Minister Skarbu Państwa podjął decyzję o przedłużeniu terminu negocjacji pakietu do  5 marca 2012 r.

Powyższe wymagało uprzedniego przedłużenia terminu wyłączności negocjacyjnej, który został wyznaczony na 12 marca 2012 r.

Pozdrawiam,

Magdalena Dąbrowska
Koordynator
Wydział Prasowy/ Press Unit

Gdańsk - kolejny przełom w obsłudze kontenerów

Czytaj więcej: Gdańsk - kolejny przełom w obsłudze kontenerów27 lutego 2012 roku odbyło się w ZMPG S.A. spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line), które pod koniec ubiegłego roku powołały do życia tzw. Alians G6, mający na celu zwiększenie siatki połączeń kontenerowych pomiędzy Europą, a Dalekim Wschodem. Ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska. Przewiduje się cotygodniowe zawinięcia statków powyżej 8000 TEU. Linia połączy Port Gdańsk z Szanghajem, Ningbo, portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Będzie to kolejne ważne wydarzenie w najnowszej historii gdańskiego portu, wzmacniające pozycję Gdańska jako hubu kontenerowego oraz kolejny krok na drodze do zmiany geografii transportu morskiego na Morzu Bałtyckim.  

Zbigniew Rapciak odwołany

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Terminal LNG

Czytaj więcej: Zbigniew Rapciak odwołanyJak już informowaliśmy w naszym Scrollu Zbigniew Rapciak został odwołany z prezesa Polskiego LNG. Oto oficjalny komunikat

Przesyłam informacje w sprawie odwołania Prezesa Zarządu spółki Polskie LNG: Decyzja o odwołaniu Pana Zbigniewa Rapciaka ze stanowiska Prezesa Zarządu spółkiPolskie LNG została podjęta przez Radę Nadzorczą po przeanalizowaniu wynikówaudytu, jaki został przeprowadzony w Spółce Polskie LNG na zlecenie Rady Nadzorczej.
Rada Nadzorcza na podstawie wyników audytu miała zastrzeżenia do prowadzenia spraw spółki. Raport z audytu wykazał niezadowalający poziom przestrzeganie procedur oraz kontroli w zakresie wydatkowania środków finansowych. Rada Nadzorcza jednogłośnie przyjęła raport z audytu i w oparciu o jego wyniki podjęła decyzję o zmianie składu Zarządu. Uchwała Rady Nadzorczej o odwołaniu Pana Zbigniewa Rapciaka z funkcji Prezesa została podjęta jednogłośnie.

Jednocześnie uprzejmie informuję, że Rada Nadzorcza wydelegowała członka Rady Nadzorczej do czasowego pełnienia obowiązków Prezesa Zarządu spółki Polskie LNG.

Na to stanowisko zostanie wkrótce ogłoszony konkurs.
Obecna sytuacja nie ma wpływu na sam proces i harmonogram budowy terminaluLNG w Świnoujściu.

Pozdrawiam,


Małgorzata Polkowska

Rzecznik Prasowy

Zespół ds. Komunikacji

Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A.

Bezpieczeństwo Portu Gdańsk Tworzenie faktów... medialnych

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdańsk

Czytaj więcej: Bezpieczeństwo Portu Gdańsk Tworzenie faktów... medialnychPodstawową zasadą, którą wpajano mi na początku drogi dziennikarskiej, jest rzetelność informacji. Nie uznaję tłumaczenia, że "czegoś nie da się sprawdzić". Środki masowego przekazu żyją swoim życiem i opublikowanie niefortunnego słowa lub wieści o "krzywym" fakcie potrafi wywołać medialną lawinę krzywdzącą bohaterów newsa. Tak się stało w sprawie niezwykle istotnej dla morskiego portu w Gdańsku - bezpieczeństwa i przeciwpożarowej ochrony wpływających doń statków. Świat dowiedział się o nieistniejącym zagrożeniu, wywołanym rzekomymi decyzjami Zarządu ZMPG SA: pod tytułami "Masowe zwolnienia strażaków w porcie" kolejne media powielają nieprawdziwe informacje z prędkością tsunami...

Bezpieczeństwo portu, pracujących w nim ludzi i obecnych w akwenach statków jest ustawowym obowiązkiem służb ZMPG SA. Ochronę przeciwpożarową na całym obszarze portu daje na co dzień Państwowa Straż Pożarna. Ponadto port miał w swoich strukturach od zawsze własne jednostki operacyjne, także świadczące ochronę na pływających jednostkach specjalnych. Po 1989 roku ekipy ratownicze usamodzielniły się, dzieląc między siebie rodzaje służb. Powstała "Portowa Straż Pożarna >Florian<" (świadcząca głównie ochronę na lądzie), "Morska Straż Pożarniczo-Ratownicza" (dbająca o bezpieczeństwo na wodach portowych) i "Straż Ochrony Portu Gdańsk" (strzegąca obiektów ZMPG SA i gospodarujących na obszarze portu firm). Wszystkie trzy otrzymały status niezależnych spółek z ograniczoną odpowiedzialność i - na podobieństwo Spółki Akcyjnej Zarząd Morskiego Portu Gdańsk - kierują się przepisami Kodeksu Spółek Handlowych. Każda z nich zawarła też z ZMPG SA odrębną umowę - o charakterze handlowym - gwarantującą świadczenie pakietu usług ochrony bezpieczeństwa portu w zamian za stosowną zapłatę.

Wynegocjowane przed laty stawki były wielokrotnie korygowane, np. z powodu zmiany wskaźników inflacyjnych czy zmiany zakresu świadczonych usług. Wciąż jednak - czego nie można pominąć - ZMPG SA był dla tych spółek podstawowym usługobiorcą. Z czasem także jednak - stał się jednym z wielu zleceniodawców. Mimo to - jako były i obecny właściciel - stale ponosił gros kosztów utrzymania specjalistycznego (pływającego i lądowego) sprzętu ratowniczego. Wraz z wprowadzaniem kolejnych, obwiązujących w UE, zasad wolnego rynku - przyszedł czas na gruntowniejszą weryfikację starzejących się umów. Po analizie obecnych potrzeb na rodzaje ochrony przeciwpożarowej, ZMPG SA zaproponowała portowym spółkom pożarniczym ich korektę.

Szefostwo "PSP >Florian<" , widząc i rozumiejąc zmiany rynku, podjęło rozmowy z ZMPG SA. Mimo, iż nie były łatwe - bo zmuszały "Floriana" do szukania szerszego pakietu zleceń poza portem - zmierzały skutecznie do zawarcia nowego porozumienia. Kierownictwo "MSP-R" nie zgodziło się na nowe stawki i zakres obowiązków, nie przyjmując jednocześnie zaproszenia do dalszych negocjacji. Świadomość konieczności utrzymania wysokiego poziomu bezpieczeństwa portu - i pamięć o szczególnych warunkach pracy terminali paliwowych - Spółka ZMPG rozpoczęła zdecydowane poszukiwanie rozwiązań alternatywnych. Ustalono, że najrozsądniej rysuje się przekazanie specjalistycznego taboru ochrony przeciwpożarowej spółce "Straż Ochrony Portu Gdańsk" (w 100% zależnej od ZMPG SA). Dzięki temu też, w "SOPG" znajdzie pracę spora grupa marynarzy i strażaków, zatrudnionych dotąd w "MSP-R" i "Florianie". W wyniku podpisanej z "SOPG" umowy i zawartego jednocześnie porozumienia o współpracy między "SOPG", a "PSP >Florian<", z dniem 1 marca 2012 roku (czyli z upływem 6-miesięcznego wypowiedzenia blisko dziesięcioletniej umowy z "MSP-R") całością ochrony portu - w tym ochrony przeciwpożarowej na lądzie i wodach portu oraz tzw. asyst statkowych - zajmie się pracująca w gdańskim porcie od 1945 roku straż ochrony portu.

W związku z wprowadzającym w błąd opinię społeczną "szumem medialnym", nie sposób oprzeć się na koniec refleksji, że jedynie brak rzetelności wywołać mógł komentarze dramatyzujące "brak dbałości o bezpieczeństwo portu". Podobnie, jak niedoskonała wyobraźnia podsuwała Czytelnikom informacje o "zwalnianiu załóg strażackich przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA". Bo... cóż zrobić może zarząd jednej spółki pracownikom innego i niezależnego podmiotu gospodarczego..? W wolnym kraju, w którym od blisko ćwierci wieku wprowadzane są coraz szersze zasady swobodnego rynku i wolnej konkurencji, jedynie od kierownictw poszczególnych firm zależy utrzymanie się ich na rynku, kondycja finansowa i dobre samopoczucie zatrudnionych ludzi.

Janusz Kasprowicz
Rzecznik Prasowy ZMPG SA

„GDYNIA PORTEM GŁĘBOKOWODNYM”

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Gdynia

Czytaj więcej: „GDYNIA PORTEM GŁĘBOKOWODNYM”ZAPROSZENIE

BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy

ma zaszczyt zaprosić na konferencję

„GDYNIA PORTEM GŁĘBOKOWODNYM”.

Podczas spotkania zaprezentowany zostanie obszerny raport na temat  konieczności pogłębienia Portu Gdynia. Publikacja ta zawiera m.in. korzyści, jakie pogłębienie przyniesie krajowej gospodarce oraz makroekonomiczne konsekwencje jego zaniechania.

W spotkaniu udział wezmą m.in.:

Wojciech Szczurek - Prezydent Gdyni,

Anna Wypych-Namiotko - Wiceminister Transportu, Budownictwa
i Gospodarki Morskiej,

Janusz Jarosiński - Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia,

Dr Kazimierz Szefler - Dyrektor Instytutu Morskiego w Gdańsku,

Teresa Kamińska - Prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej,

Krzysztof Szymborski - Prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego,

Przedstawiciele Agencji Rozwoju Przemysłu,

oraz

Posłowie okręgu gdyńskiego:
Jolanta Szczypińska, Leszek Miller,

Tadeusz Aziewicz, Robert Biedroń.

(potwierdzanie obecności pozostałych gości w toku)

Konferencja odbędzie się w czwartek 1 marca 2012 r. o godz. 11:30,
w Sali Multimedialnej w siedzibie tygodnika POLITYKA
ul. Słupecka 6, Warszawa

Debatę poprowadzi red. Adam Grzeszak - Polityka

R.S.V.P.

Iga Wilczyńska

Tel.  691 475 612

e-mail. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.