TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Herring 2012: Wyróżniono - Pawła Szynkaruka i Fast Terminals

  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Herring 2012: Wyróżniono - Pawła Szynkaruka i Fast TerminalsW ostatni piątek hala Międzynarodowych Tragów Szczecińskich gościła ponad 2 tysięcy osób związanych ze światową, europejską a przede wszystkim polską gospodarką morską na tradycyjnym, 17 już spotkaniu pod hasłem Herring - Szczecin 2012.

Patronat Honorowy nad na tym ciekawym spotkaniem ludzi mórz i oceanów objął Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Sławomir Nowak, w imieniu którego była w Szczecinie Anna Wypych - Namiotko, podsekretarz Stanu w ministerstwie oraz Prezydent Szczecina, Piotr Krzystek.

Spotkanie, oprócz charakteru integracyjnego miało na celu dofinansowanie fundacji "Ludziom Morza" 

 

Czytaj więcej: Herring 2012: Wyróżniono - Pawła Szynkaruka i Fast Terminals

Podczas uroczystej Galii wręczono „Laur Bałtyku”. Kapituła złożona z przedstawicieli Komitetu Organizacyjnego przyznała Nagrodę Honorową „Laur Bałtyku” Pawłowi Szynkarukowi, dyrektorowi naczelnemu Polskiej Żeglugi Morskiej za zainicjowany w 2005 roku program odnowy tonażu PŻM, czyli budowę  38 statków i tworzący nowe miejsca pracy dla setek polskich marynarzy.

Postanowiono również kontynuować formułę przyznawania wyróżnienia „Bursztynowy Laur Bałtyku”, które za ubiegły rok otrzymała firma Fast Terminals Sp. z. o. o. Nagroda stanowi podziękowanie i wyróżnienie za zrealizowaną 20 lat temu ważną inwestycję – budowę nowoczesnego terminalu drobnicowego w szczecińskim porcie oraz zorganizowanie i konsekwentną kontynuację regularnych połączeń żeglugowych ze Szczecina do portów Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Czytaj więcej: Herring 2012: Wyróżniono - Pawła Szynkaruka i Fast Terminals

 Czytaj więcej: Herring 2012: Wyróżniono - Pawła Szynkaruka i Fast Terminals

 

 

 

Czytaj więcej: Herring 2012: Wyróżniono - Pawła Szynkaruka i Fast Terminals

 

 

 

 

 

Czytaj więcej: Herring 2012: Wyróżniono - Pawła Szynkaruka i Fast Terminals

 

 Czytaj więcej: Herring 2012: Wyróżniono - Pawła Szynkaruka i Fast Terminals

 

 

Czytaj więcej: Herring 2012: Wyróżniono - Pawła Szynkaruka i Fast Terminals

 

 

 

 

Czytaj więcej: Herring 2012: Wyróżniono - Pawła Szynkaruka i Fast Terminals

Szczecin: Będą dwie szybkie jednostki dla UM

  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Szczecin: Będą dwie szybkie jednostki dla UMUmowę na dostawę dwóch pływających jednostek inspekcyjnych z wyposażeniem podpisali dziś, tj. 18 maja,Andrzej Borowiec,Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie i Sebastian Majewski, Prezes Zarządu Techno Marine Sp. z o. o. z Malborka. Dwie szybkie jednostki, przeznaczone dokontroli i monitorowania akwenów, administrowanych przez Urząd Morski w Szczecinie, a w szczególności do przeprowadzania inspekcji na wodzie, kontrolii monitorowania basenów portowych, torów podejściowych oraz koordynacji akcji przeciwrozlewowych i ratowniczych, zostaną zbudowane i dostarczone do marca 2013 roku. Łodzie będą także wyposażone w specjalistyczne urządzenia nawigacyjne i pomiarowe, m. in. dwukanałową echosondę jednowiązkową czy sondę pomiaru prędkości dźwięku.

Zakup jednostek jest jednym z elementów projektu „Porty Zalewu Szczecińskiego - poprawajakości infrastruktury szansą na rozwój”, realizowanego przez Urząd Morski w Szczecinie, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013, oś priorytetowa 2 „Rozwójinfrastruktury transportowej i energetycznej”, działanie 2.1„Zintegrowany system transportowy województwa”, poddziałanie 2.1.5„Wzmocnienie portów morskich i rzecznych".

Koszt zakupu jednostekto ok. 6,8 miliona złotych, z czego połowa to dofinansowanie unijne.

Ewa Wieczorek

Rzecznik UMS

Dar Młodzieży w Szczecinie

  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Dar Młodzieży w SzczeciniePo raz kolejny będziemy gościć w Szczecinie Dar Młodzieży. Żaglowiec przypłynie jutro o godz. 10.00. Pokład żaglowca będzie można zwiedzać przez dwa dni. 

Dar Młodzieży zacumuje przy nabrzeżu naprzeciwko Wałów Chrobrego w piątek (18 maja) o godz. 10.00. Zostanie przywitany przez orkiestrę. Jednostkę będzie można zwiedzać w piątek od godz. 13.00 do 20.00, natomiast w sobotę pokład będzie otwarty w godz. 9.00 – 12.00. Żaglowiec wypłynie ze Szczecina w sobotę (19 maja) o godz. 14.00. Dar Młodzieży ponownie zawita do Szczecina podczas Dni Morza (7-10 czerwca b.r.).

Dane techniczne żaglowca: - długość całkowita z bukszprytem: 108,82 m, - szerokość na wręgach: 14,0 m, - zanurzenie: 6,6 m, - wysokość do pokładu głównego: 7,82 m, - wysokość do pokładu górnego: 10,05 m, - powierzchnia ożaglowania: 3.015 m2, - wysokość masztów: 49,5 m, 49,5 m, 46,5 m.

TRANSPORT MORSKI W MIĘDZYNARODOWYCH PROCESACH LOGISTYCZNYCH

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Szczecin

Czytaj więcej: TRANSPORT MORSKI W MIĘDZYNARODOWYCH PROCESACH LOGISTYCZNYCHWczoraj w Radissonie Blu odbyła się Międzynarodowa Konferencja pod hasłem "Transport morski w procesach logistycznych", którą otworzył Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Powiedział, że dzisiaj transport morski odgrywa bardzo ważą rolę na świecie. Nie mniejszą w Polsce, gdzie gospodarka morska zaczyna piąć się w górę. Dlatego każda analiza i ocena roli transportu morskiego i portów morskich w międzynarodowych procesów logistycznych stanowi ważne ogniowo budowania naszej morskiej przyszłości".

Konferencja to ważne przedsięwzięcie środowiska naukowego Szczecina i innych ośrodków naukowych Wybrzeża oraz czołowych przedsiębiorstw gospodarki morskiej już od lat stanowi doskonałe forum wymiany myśli ekonomicznej, jest miejscem prezentacji aktualnych wyników prac badawczych i merytorycznej dyskusji nad problemami polskiej gospodarki morskiej, a szczególnie żeglugi i portów morskich.

 

 

 

Czytaj więcej: TRANSPORT MORSKI W MIĘDZYNARODOWYCH PROCESACH LOGISTYCZNYCH- Celem tegorocznej konferencji jest analiza i ocena roli transportu morskiego i portów morskich w międzynarodowych procesach logistycznych w świetle przemian handlu światowego oraz postępu organizacyjnego, technicznego, technologicznego i prawnego w usługach logistycznych. Analizowane też będą m.in. problemy rynku TSL, przemiany w infrastrukturze logistycznej portów morskich, problemy ekonomiki logistyki morskiej i wpływu procesów logistycznych na przemiany rynku usług portowych. Do udziału w konferencji zostali zaproszeni przedstawiciele środowisk naukowych związanych z problematyką logistyki morskiej oraz praktycy zainteresowani współpracą z ośrodkami naukowymi w zakresie funkcjonowania i przemian procesów logistycznych w lądowo-morskich łańcuchach transportowych - powiedział Koordynator merytoryczny Konferencji prof. dr hab. Henryk Salmonowicz

Czytaj więcej: TRANSPORT MORSKI W MIĘDZYNARODOWYCH PROCESACH LOGISTYCZNYCHPrzed rozpoczęciem części merytorycznej za szczególy wkład przy organizacji konferencji wręczonme Złote Kotwiczki

 

 

 

1. prof. H. Salmonowicz

2. prof. K. Chwesiuk

3. prof. M. Grzybowski

4. dr.D. Bernacki

5. J. Wójtowicz

6. prof K. Luks

Dodatkowo wyrózniono statuetkami portowymi:

1. A. Jatczak

2. P. Waszczenko

3. dr. A. Wysocki

4. D. Sałata

Kolizja promu z suwnicą w Porcie Gdynia

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Stena Line

Czytaj więcej: Kolizja promu z suwnicą w Porcie GdyniaO godz. 8.45 w porcie gdyńskim doszło do kolizji promu Stena Line z suwnicą nabrzeżową Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.  W wyniku zdarzenia  suwnica przewróciła się i poszkodowane zostały 3 osoby. Obecnie trwa akcja ratunkowa.  Bardziej szczegółowy komunikat w sprawie wypadku umieszczony zostanie na witrynie BCT – Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego Sp. z o.o.

Bieżących  informacji udziela Pani Dagmara Łuczka z BCT.

 

Oświadczenie Stena Line:  

Zgodnie z harmonogramem rejsów o godzinie 9:00 prom Stena Spirit opuszczał port Gdynia, aby dotrzeć do portu w Karlskronie.   Podczas wychodzenia promu z portu, na wysokości terminala kontenerowego spadła suwnica. Obecnie ustalany jest związek przyczynowo – skutkowy tego zdarzenia.   Przewoźnik Stena Line informuje, że 120 pasażerów podróżujących do Szwecji wraz z załogą promu są bezpieczni.   Z obecnych ustaleń wynika, że dwaj ranni pracownicy terminala kontenerowego pracujący na suwnicy zostali zabrani do szpitala.   Prom obecnie jest cumowany do nabrzeża.  

Agnieszka Zembrzycka - Kwiatkowska, rzecznik prasowy Stena Line  

* * *  

Czytaj więcej: Kolizja promu z suwnicą w Porcie GdyniaOsobne oświadczenie nt. opisywanego wydarzenia wydał również Bałtycki Terminal Kontenerowy.  

17 kwietnia o godz. 8.45 prom Stena Spirit podczas wychodzenia z basenu VIII portu w Gdyni uderzył dziobem w suwnicę stojącą na nabrzeżu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.  W efekcie suwnica nabrzeżna przewróciła się.   W wyniku tego zdarzenia trzech pracowników BCT zostało rannych – w tym dwie ciężko. Poszkodowani są przewiezieni do szpitala. Informacje o stanie ich zdrowia podamy w kolejnych komunikatach. Rodziny poszkodowanych zostały otoczone opieką.   Trwa akcja usuwania skutków awarii i ustalanie dokładnych przyczyn wypadku.   Prezes BCT Krzysztof Szymborski o godz. 9.30 powołał komisję BCT do spraw kolizji promu Stena z nabrzeżem i suwnicą.  

Terminal po godzinie przerwy powrócił do pracy.

Dagmara Łuczka

***

Gdynia, 17.05.2012, godz. 13:00

Oświadczenie

Zgodnie z rozkładem rejsów o godzinie 9:00 prom Stena Spirit opuszczał port w Gdyni, aby dotrzeć do portu w Karlskronie.

Z informacji przekazanych przez załogę statku wynika, że podczas wychodzenia promu z portu, na wysokości nabrzeża terminalu kontenerowego, gwałtowny podmuch wiatru z lewej burty w części rufowej spowodował zejście promu z kursu. Załoga próbowała wyhamować prom i udało się to wykonać, zmniejszając jego prędkość z 5 do 2 węzłów. Jednak mimo podjętych natychmiast działań, statek zahaczył dziobem o nogę suwnicy. To zdarzenie mogło doprowadzić do jej upadku. Obecnie ustalany jest faktyczny przebieg zdarzenia. Zabezpieczony został rejestrator rejsu.

Przewoźnik Stena Line informuje, że 120 pasażerów podróżujących do Szwecji wraz z załogą promu są bezpieczni. Statek jest w zasadzie nieuszkodzony, widoczne jest tylko ok. 30 cm wgniecenie na szczycie dziobu. Orzeczenie o zdolności statku do dalszej żeglugi wyda klasyfikator. Planowane obecnie wyjście statku z portu w Gdyni to 18:30 w dniu dzisiejszym.

Z obecnych ustaleń wynika, że trzej ranni pracownicy terminala kontenerowego pracujący na suwnicy zostali zabrani do szpitala.

Agnieszka Nowakowska

Zdjęcia: Tadeusz Urbaniak