Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach ponownie z udziałem Portu Gdańsk

maj 17, 2017 | Port Gdańsk

1ekgpg

W dniach 10-12 maja już po raz dziewiąty w Katowicach odbył się Europejski Kongres Gospodarczy, w którym aktywnie uczestniczył także Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.

Trzydniowy cykl debat i spotkań z udziałem ośmiu tysięcy gości z Polski i zagranicy przyciągnął do Katowic przedstawicieli świata biznesu i polityki. Była to doskonała okazja do zaprezentowania ostatnich sukcesów Portu, jego oferty i koncepcji rozwojowych.

Port Gdańsk był partnerem sesji „Polskie porty na globalnym rynku i w systemie europejskich korytarzy transportowych”.

W jej takcie prezes Łukasz Greinke przedstawił bardzo dobre wyniki przeładunkowe Portu i plan inwestycyjny. Gdańsk ma obecnie 46,1% udziału w polskim rynku morskim i 78% w obsłudze paliw płynnych. Jego przeładunki przekroczyły 37 mln ton, co dało mu 6. pozycję na Bałtyku i drugą w obsłudze kontenerów. Z portu masowego, jakim był w latach 70., Gdańsk stał się portem uniwersalnym, obsługującym w równych częściach ładunki masowe płynne, sypkie oraz drobnicę skonteneryzowaną i konwencjonalną. Jego plany rozwojowe dotyczą nie tylko najbliższej przyszłości, ale sięgają 2020 roku, w tym budowy Portu Centralnego.

Paneliści dyskutowali m.in. o roli portów morskich w obsłudze handlu zagranicznego Polski, znaczeniu organizmów portowych w korytarzu transportowym Bałtyk – Adriatyk, ich roli i szansach w pozyskiwaniu potencjału tranzytowego, koniunkturze branży morskiej i jej perspektywach.

Prezes Łukasz Greinke, wystąpił również w panelu „Krajowy rynek przewozów cargo”, podczas którego paneliści rozmawiali m.in. na temat towarowych przewozów kolejowych w Polsce, wyzwań stojących przed polską koleją i przewoźnikami, ale także o potrzebie rozwoju bazy logistycznej i infrastruktury.

Aktualny potencjał magazynowy w Porcie Gdańsk podczas debaty „Wolne Tereny. Pomysł i współpraca” zaprezentował Adam Kłos – Kierownik Działu Współpracy z Kontrahentami

Obecność w Katowicach to także budowanie pozycji i marki Portu Gdańsk w świadomości przedstawicieli biznesu polskiego i zagranicznego. Jest to element misji publicznej ZMPG. Dodatkowo przez wszystkie dni Kongresu goście mieli możliwość zapoznania się z ofertą portu również na stoisku Portu Gdańsk, które cieszyło się dużym powodzeniem. Na pełną relację fotograficzną z tego wydarzenia zapraszamy na fanpage portu oraz Twitter.

Podczas Forum zaplanowane zostały dalsze rozmowy o współpracy ZMPG z kilkoma partnerami, w tym z PGE.

 

Port Gdańsk