Dla ludzi morza: NOWY LEXUS GS 450 ORAZ GS 250

mar 1, 2012 | Szczecin

 DSC1316D.FontenatNowa, czwarta generacja modelu Lexus GS pojawi się na rynku europejskim w dwóch wersjach:
GS 250 oraz flagowej GS 450h – o wysokich osiągach i w pełni hybrydowym układzie napędowym.
Całkowicie nowe nadwozie oraz wnętrze modelu GS odzwierciedla dalszy rozwój wyjątkowej filozofii projektowania Lexusa – L-finesse. Śmiałe i dynamiczne linie nadwozia z bardziej agresywną stylistyką przedniej części nadwozia zapewniają nowemu modelowi GS potężną, dynamiczną sylwetkę, odpowiednią dla sportowych sedanów Lexusa.
Wnętrze nowego GS stanowi kontynuację wzornictwa nowej generacji stworzonego przez firmę Lexus. Dzięki ergonomicznemu, stworzonemu dla kierowcy wnętrzu wyposażonemu w zaawansowany interfejs człowiek-maszyna (HMI) kierowca pozostanie czujny i będzie podróżował komfortowo przez długi czas.
W modelu GS po raz pierwszy pojawiło się wiele innowacyjnych rozwiązań. Nowy, energooszczędny układ klimatyzacji S-Flow z funkcją „nanoe”; zdalny sterownik dotykowy drugiej generacji (Remote Touch Interface) połączony z największym na świecie pokładowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym oraz gama zestawów audio zapewniających nieporównywalną moc i czystość dźwięku.
Wspaniale wykonane wnętrze modelu GS zapewnia pasażerom więcej miejsca i wyższy poziom komfortu. Osoby zajmujące miejsca na przednich fotelach docenią większą ilość miejsca na nogi
i o 30 mm większą wysokość nad głowami. Z kolei odległość foteli przednich od kolan pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach została zwiększona o 20 mm a ilość miejsca nad głowami
o 25 mm. Pojemność bagażnika w wersji GS 250 wzrosła o 23%, natomiast dzięki odpowiedniemu ustawieniu akumulatorów trakcyjnych, w wersji GS 450h o 60%.
Pakiet F SPORT dostępny w modelu GS stanowią ekskluzywne elementy wykończenia nadwozia i wnętrza pojazdu oraz specjalnie zmodyfikowane zawieszenie.
GS 450h jest pierwszym na świecie luksusowym sportowym sedanem, którego silnik znajduje się z przodu i napędza koła tylne, wyposażonym w pełni hybrydowy układ napędowy z benzynowym silnikiem V6 pracującym według cyklu Atkinsona, w którym zastosowano nowej generacji układ wtrysku bezpośredniego D-4S.
Hybrydowy układ napędowy Lexus Hybrid Drive drugiej generacji został gruntownie zmodernizowany. W znaczący sposób obniżono zużycie paliwa i emisję CO2, NOx oraz cząstek stałych (PM), a jego osiągi są porównywalne ze stosowanymi przez konkurencję silnikami V8.
Całkowita moc układu napędowego wynosi 252 kW/343 KM a moment obrotowy 345 Nm. Dzięki temu GS 450h rozpędza się od 0-100 km/h w 5,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Zużycie paliwa zostało obniżone o 23%, do 5,9 l/100 km, a poziom emisji CO2 spadł poniżej 137g/km.
Wersja GS 250 jest napędzana, nowym w gamie modeli, silnikiem V6 o pojemności 2,5 litra, który charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i niskim poziomem emisji zanieczyszczeń.
Nowy GS czwartej generacji został zaprojektowany, aby zapewnić klientom ekscytujący sposób prowadzenia. Łączy on w sobie precyzyjny układ kierowniczy o krótkim czasie reakcji; ograniczone ruchy nadwozia; wspaniałą stateczność przy wysokich prędkościach oraz komfort jazdy sportowych sedanów firmy Lexus.
Znaczące ulepszenia w zakresie dynamiki jazdy osiągnięto dzięki zmianom szkieletu nadwozia, którego sztywność zwiększono o 14%, nowemu zawieszeniu, bardziej wydajnym hamulcom i nowoczesnym rozwiązaniom technicznym, do których należy adaptacyjne zawieszenie o zmiennej w sposób ciągły charakterystyce (AVS) i układ Lexus Dynamic Handling (LDH).
Wersja GS 450h F SPORT może być wyposażona w układ Lexus Dynamic Handling. Jest to pierwszy na świecie układ, który łączy w sobie układ kierowania kołami tylnej osi (Dynamic Rear Steering – DRS), system zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS) i elektryczne wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS). To pozwala koordynować kierowanie przednimi i tylnymi kołami oraz zapewnia precyzyjne, szybkie i pewne zachowanie samochodu na drodze a także bardziej bezpośrednie reakcje na działania kierowcy.
Nowy Lexus GS jest wyposażony w najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne dostępne obecnie na rynku i dotyczące bezpieczeństwa czynnego oraz wspomagania kierowcy. Układ VDIM Step 5 współpracuje z ostatnio opracowanym układem Lexus Dynamic Handling. Podczas jazdy po zakręcie lub podczas hamowania układ VDIM Step 5 pozwala uzyskać optymalny kąt bocznego znoszenia kół przednich i tylnych. To pozwala koordynować kierowanie przednimi i tylnymi kołami oraz zapewnia szybkie i pewne zachowanie samochodu na drodze a także bardziej bezpośrednie reakcje na działania kierowcy
Zaawansowany system ochrony przedzderzeniowej (Pre-Crash Safety – PCS) współpracuje z układem monitorowania kierowcy (Driver Monitor Camera) oraz aktywnym tempomatem (ACC), który w wersji GS450h działa w całym zakresie prędkości jazdy od 0 km/h.
Pozostałe układy bezpieczeństwa czynnego to: system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (LKA), układ monitorujący martwe pole widoczności (Blind Spot Monitor – BSM), system widzenia w nocy (Night Vision System) oraz wyświetlacz projekcyjny HUD prezentujący większą ilość informacji.
Więcej szczegółów podczas prezentacji tych samochodów w halach MTS przy ul. Struga w Szczecinie. Początek imprezy dzisiaj o godz. 19,30