Władze portu w Gdyni zabiegają o pozyskanie dodatkowych terenów od Stoczni Marynarki Wojennej, by móc zwiększyć ramię jednej z portowych obrotnic, dzięki czemu większe jednostki mogłyby wpływać także do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego.
– Obecna głębokość kanału portowego w Gdyni wynosi 13,5m, co pozwala na obsługę jednostek o zanurzeniu do 12,7 m. Przeprowadzenie dalszych inwestycji takich jak m.in. powiększenie obrotnicy i pogłębienie kanału portowego do 15,5 metra pozwoli na obsługę jeszcze większych jednostek nawet do 400 m długości – mówi D. Łuczka.
G6 zrzesza sześciu operatorów: APL, Hyundai Merchant Marine i MOL (działających jako New World) oraz Hapag-Lloyd, NYK Line i OOCL (z Grand Alliance). Razem zajmują drugą, po Maersk Line, pozycję na świecie. Dla BCT pozyskanie dodatkowych regularnych serwisów to znaczna zwiększenie obrotów. Już dziś część armatorów G6 korzysta z usług BCT. Są to Do BCT pływają kontenerowce OOCL i APL, a do GCT (drugi terminal kontenerowy w gdyńskim porcie) Hapag-Lloyd i NYK.
Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni w pierwszym półroczu 2012 r. przeładował 204 660 TEU – o 17,4% więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku.