W piątek, 28 czerwca 2013 roku w stoczni REMONTOWA Shipbuilding S.A. odbył się chrzest trzeciego z serii ośmiu statków typu PSV zbudowanego dla jednego z największych amerykańskich armatorów floty przeznaczonej do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Zgodnie z przyjętą przez Armatora zasadą wszystkie statki tej serii otrzymują imiona kolejnych gatunków antylop afrykańskich. W związku z powyższym Matka Chrzestna statku – pani Anna Wardzinska – żona II-go Oficera nadała jednostce imię SABLE po czym rozbiła o kadłub statku symboliczną butelkę szampana.
To już szósty statek zbudowany w REMONTOWA Shipbuilding S.A. dla tego wymagającego armatora doceniającego nasz projekt, a więc polską myśl techniczną, oraz wysoką jakość przekazywanych produktów. Podobnie jak poprzednie, tak i ten statek wejdzie w skład liczącej ponad 200 jednostek floty i po opuszczeniu stoczni będzie pracował przy obsłudze pól naftowych i instalacji poszukiwawczo wydobywczych. Statek zbudowany został według projektu opracowanego przez polskie biuro konstrukcyjne MMC Ship Design & Marine Consulting z Gdyni, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS (American Bureau of Shipping).
Statek wyposażony został w napęd „Diesel – Electric” w technologii średniego napięcia. Dobrane urządzenia umożliwiają ekonomiczną eksploatację przy znacznym ograniczeniu zużycia paliwa, a tym samym mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery.
Zgodnie ze standardem tego klienta, statek został wyposażony w systemy zaawansowanego sterowania, pozycjonowania DP2 jak również w instalację zwalczania pożarów wg klasy FiFi-1 oraz zwalczania rozlewów olejowych.
Powierzchnia pokładu 1050 m. kw. przy obciążalności 10 t/m. kw. pozwala na przewożenie ładunków wielkogabarytowych, skonteneryzowanych, pakietów rur i innych ładunków niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów czy też obsługi platform. Jest to z pewnością największa na świecie jednostka tego typu w klasie statków o długości do 90 m, której nośność wynosi 5500 ton, a jej możliwości przewozowe nie ograniczają się do ładunków płynnych, paliwa, wody czy ładunków sypkich. Jest ona przystosowana do przewozu ładunków niebezpiecznych w zbiornikach pod pokładem. Wszystkie wymienione powyżej parametry potwierdzają, iż przekazywany statek, jak również pozostałe jednostki tej serii należą do największych i najbardziej uniwersalnych w swojej klasie. Produkt jakim są statki realizowane dla przemysłu off-shore w REMONTOWEJ Shipbuilding, jest owocem blisko dwudziestu lat zdobywania doświadczeń na tym bardzo specyficznym i wymagającym rynku. W pełni wyposażone i przetestowane jednostki tego typu, dostarczane w ostatnich latach z pewnością umacniają już zdobytą pozycję rynkową Grupy REMONTOWA pozwalając jednocześnie na zdobywanie kolejnych zamówień.