W sobotę, 7 lipca 2013 roku w Remontowa Shiobuilding odbyła się wyjątkowa uroczystośc chrztu dwóch statków typu PSV przeznaczonych do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego, zbudowanych na zamówienie czołowego armatora floty offshore na Morzu Północnym. Statki otrzymały imiona „HIGHLAND DEFENDER” i „HIGHLAND CHIEFTAIN”.
Już wkrótce oba zaprojektowane przez polskich inżynierów i zbudowane przez naszych stoczniowców statki godnie zaakcentują polską obecność na Morzu Północnym.
Projekt koncepcyjny oraz cała dokumentacja opracowana została przez polskie biuro projektowego MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd.
z Gdyni – jednego z liderów w tworzeniu tego rodzaju konstrukcji na świecie.
Statki pełnić będą funkcje zaopatrzeniowe przewożąc ładunki sypkie, płynne i inne rodzaje zaopatrzenia dla morskiego górnictwa naftowego. Przystosowane będą również do zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych.
Jednostki zbudowane tradycyjnie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS (American Bureau of Shipping), objęte zostały certyfikatem ENVIRO uzyskując tzw. „GREEN PASSPORT”. Oznacza to, iż w konstrukcji tych jednostek nie korzystano z materiałów potencjalnie niebezpiecznych dla zdrowia ludzkiego lub środowiska naturalnego. Statki pływać będą pod banderą Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii. Stocznia miała już okazję współpracować wcześniej z tym Armatorem.
W 2010 roku przekazane zostały dwa statki typu AHTS służące do obsługi platform i wież wiertniczych, które nadal eksploatowane są bezawaryjnie. Wznowienie współpracy było wyraźnym dowodem uznania naszej myśli projektowej, zadowolenia i satysfakcji Klienta, który powrócił do naszej stoczni. Statki Highland Defender – MMC 887 CD i Highland Chieftain – MMC879 CD różnią się nie tylko numerami projektów ale również parametrami czyniącymi je jednymi z największych i najnowocześniejszych w swojej klasie.