Cztery oferty wpłynęły do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA w odpowiedzi na przetarg na realizację zdań promocyjno-informacyjnych dla projektu pn. „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Oferenci wycenili swoje usługi od 79 tys. do ponad 140 tys. złotych.
„Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” to jeden z flagowych projektów inwestycyjnych realizowanych przez ZMPSiŚ w porcie Szczecin. Związany jest z pogłębieniem i modernizacją toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra. Zarząd portu 29 lipca br. wybrał wykonawcę robót budowalnych. Te realizować będzie do 30 września 2023 konsorcjum spółek NDI z Sopotu. Koszt prac to 343,1 mln złotych.
Inwestycja obejmuje przebudowę nabrzeży Słowackiego i Czeskiego, budowę nowych – Norweskiego i Duńskiego, umocnienie dna oraz roboty czerpalne. Głębokość techniczna nabrzeży będzie taka sama jak toru wodnego, czyli 12,5 metra. W efekcie tych działań infrastruktura szczecińskiego portu będzie przystosowana do aktualnych trendów na rynku transportu morskiego. Masowce o nośności 40 tys. DWT będą mogły zawijać do portu w Szczecinie w pełni załadowane, co podwoi ilość dotychczas obsługiwanych towarów.
Projekt „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” jest współfinansowany ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, to niekwestionowany lider inwestycyjny w regionie. Od chwili, kiedy jesteśmy w UE, dzięki unijnemu wsparciu do końca 2023 roku kwota inwestycji zrealizowanych przez Spółkę w zespole portów Szczecin-Świnoujście przekroczy dwa miliardy złotych. (Monika Woźniak-Lewandowska)
ZMPSiŚ SA