W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia trwają obecnie remonty dwóch par bliźniaczych statków. Podwójne remonty zlecili MSR Gryfii Dong Energy – duński potentat rynku energetycznego oraz Royal Wagenborg – holenderski armator, który od dłuższego czasu współpracuje ze stocznią.
Iholm II i Drejo II to statki towarowe bez własnego napędu do przewozu ładunków masowych, pływające w zestawach pchanych z holownikiem w barwach Dong Energy. Na pierwszym z wymienionych statków, wykonano już większość prac remontowych. Jednostka Iholm II wymagała m.in. wymiany 50 ton konstrukcji stalowej statku i wykonania prac konserwacyjno-malarskich w pełnym zakresie na kadłubie, pokładach, pokrywach i w ładowniach, a także prac remontowych i obsługowych na systemach elektrycznych i rurarskich, maszynach i urządzeniach zamontowanych na statku. Drejo II to jednostka jest nieco większa od Iholm II. Podczas pobytu w MSR Gryfii statek przejdzie remont w podobnym zakresie jak Iholm II, w tym wymianę 60 ton konstrukcji stalowej statku.
Druga para statków to uniwersalne masowce Ebroborg i Missouriborg. Obie jednostki wymagają przeprowadzenia standardowych remontów dokowych, prac konserwacyjno-malarskich na kadłubie i w ładowniach, remontów maszyn i urządzeń, remontów pokryw lukowych, systemów elektrycznych, prac rurarskich i ślusarskich. Ponadto na statku Ebroborg realizowana jest wymiana 50 ton konstrukcji stalowej kadłuba statku.
Holenderski armator już po raz kolejny powierzył MSR Gryfii remont dwóch statków jednocześnie. Na wiosnę tego roku stocznia wykonała remonty bliźniaczych statków Vaasaborg i Vancouverborg a latem statków Merweborg i Vechtborg.
Royal Wagenborg to holenderska firma zarządzająca flotą ponad 180 statków różnego typu. Firma oferuje rozwiązania w zakresie transportu morskiego na skalę światową. Flotę Royal Wagenborg tworzą nowoczesne i przyjazne środowisku statki, których średni wiek wynosi 6-7 lat, co sprawia, że jest to jedna z najmłodszych flot na świecie.
MSR Gryfia